חדשות בארץ

חדר מעזה לישראל, נעצר ונאשם בהשתייכות לחמאס ובפעילות בארגון טרור

מחמד מצרי, תושב בית חנון שברצועת עזה, הצליח להסתנן לישראל ובחקירתו התברר כי עבר אימונים למטרות טרור. להגנתו טען כי ברח מהרצועה בגלל תנאי המחיה בה

גבול עזה. ארכיון (צילום: Attia Muhammed/Flash90)גבול עזה. ארכיון (צילום: Attia Muhammed/Flash90)
אא

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (ראשון), לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, כתב אישום נגד מחמד מצרי (26) מבית חנון שברצועת עזה. הוא נאשם בהסתננות לישראל, חברות ופעילות בארגון טרור, אימונים או הדרכה למטרות טרור ופעולה בנשק למטרות טרור.

מכתב האישום שהוגש לאחר חקירתו בשב"כ עולה, כי במהלך שנת 2017 הסכים מצרי להצעת פעיל נוח'בה, יחידת העילית של הזרוע הצבאית של חמאס, להצטרף לקבוצה ללימודי דת במסגרת ארגון הטרור. לאחר מכן, פעיל הנוח'בה פנה בשנית למצרי והציע לו להצטרף לקורס אימון צבאי מטעם עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס.

גם לפנייה זו השיב מצרי בחיוב והחל להשתתף באימונים צבאיים עם פעילים נוספים. לאחר מכן, הועברו מצרי ושאר הפעילים למוצב עסקלאן, שם קיבלו מדים צבאיים, נשק, תחמושת ורימונים. במוצב עסקלאן בוצעו אימונים נוספים אשר כללו לחימה בשטח בנוי, מארבים ותקיפות וכן אימונים בכלי נשק שונים.

בתחילת שנת 2018 מונה מצרי לחייל במחלקה הרגלית באחת מפלוגות עז א-דין אל-קסאם. יתרה מכך, במהלך שנת 2021, מפקד גדודי עז א-דין אל-קסאם הציע למצרי להשתתף בקורס אשר בסיומו יועבר לפלג הנוח'בה של חמאס. גם הפעם השיב מצרי בחיוב ונשלח למוצב עסקלאן, שם עבר יחד עם פעילים נוספים אימונים צבאיים מתקדמים.

לאחר סיום האימונים מונה מצרי לפעיל נוח'בה בבית חאנון, ועד לשנת 2022 השתתף באימונים צבאיים אחת לחודש במועדים שונים. כמו כן, השתתף הנאשם אחת לחודש במועדים שונים בפעילות בגבול ישראל-רצועת עזה, שמטרתה הייתה להגן על גדר הגבול מפני כוחות צה"ל, ומפני משתפי פעולה, מסתננים ועוד.

לפני כחודש וחצי הגיע הנאשם לאזור גדר הגבול בין ישראל לרצועת עזה, לאחר שחצה אותו ונכנס לשטח ישראל, הוא זוהה על ידי תצפיות צה"ל ונעצר.

להגנתנו טען כי החליט לסייע לישראל וביקש למסור "מידע חשוב" וברח מהרצועה בשל תנאי המחיה בה. הוא ניסה לבסס את טענתו בכך שחצה את הגדר כשאינו חמוש, והכחיש כי הגיע לבצע פיגוע או פעילות נגד חיילי צה"ל.

תגיות:עזהפעיל חמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה