סוכות 2023

וּלְקַחְתֶּם לָכֶם: 5 עובדות שלא ידעתם על אתרוג

יש לו תכונות רפואיות רבות ועלותו יכולה להגיע לאלפי שקלים כשמדובר באתרוג מהודר. הוא ידוע בסגולותיו, וכמובן מלווה אותנו לאורך חג הסוכות. 5 עובדות מעניינות ש(אולי) לא ידעתם על האתרוג

אא

רכשתם אתרוג מהודר ואתם רוצים לדעת קצת יותר על הפרי המיוחד שמפאר את סט ארבעת המינים שלכם? אספנו לכם 5 עובדות מרתקות על הפרי הצהוב והמלכותי שמונח אצלכם בקופסא:

  • מוזכר בגמרא ובספרי הקודש:

פרי האתרוג הוא אחד מארבעת המינים. בגמרא מתואר האתרוג כבעל ריח וכן כבעל טעם: "תנו רבנן: פרי עץ הדר עץ שטעם עצו ופריו שוה, הוי אומר זה אתרוג".הרמב"ם כתב עליו: "האתרוג הוא התפוח הרפואי החשוב ביותר, ויש בו הרבה רפואות לגוף. גם אם לא ימצא הפרי, לוקחים מהעץ או מהעלים, ומבשלים כמו תה, ושותים כפי הצורך והוא טוב לכל חולי ולכל מחלה, וירפא אותם בסגולתו" (כיום האתרוגים מרוססים בכימיקלים רבים ויש לנקות היטב את כל חלקי העץ והפרי בטרם אכילה ושתייה).

  • סגולה ללידה קלה:

נשים מעוברות נוהגות לאכול ריבת אתרוגים לאחר סוכות. וכן אשה שלא זכתה ללדת – נהוג שתאכל ריבת אתרוגים כסגולה להיפקד בזרע קודש בר קיימא. ומנהג זה הובא בכמה ספרים. הגאון רבי יעקב חיים סופר, בספר "כף החיים" (סימן תרס"ד אות ס') כתב שהמנהג לעשות מרקחת מן האתרוג עם סוכר, להעלותו על השולחן בליל ט"ו בשבט, שהוא ראש השנה לאילנות, עם שאר הפירות שמברכים עליהם בלילה ההוא, ויברכו עליהם אנשי הבית. ואשה מעוברת שתאכל ממרקחת האתרוג אשר בירכו עליו בחג הסוכות יש לה סגולה בזה שתלד בריווח ולא בצער.

  • החרם הגדול

בשנת 1852 התאחדו גויים יוונים נוטעי האתרוגים בפראנא וקורפו והעלו את מחיר האתרוגים למחיר מופקע. הם יצאו מנקודת הנחה שליהודים אין ברירה אלא לקנות מהם. בחסדי השם, סוחרי האתרוגים היהודים התאחדו גם הם והחליטו בנדר ובהסכמת הרבנים שלא לקנות בשנה ההיא אתרוגים מהיוונים. הם בחרו ועד של עשרה, ובראשם ר' אברהם יצחק משכיל אב"ד מעיר סמאלעוויטש, ורכשו אתרוגים מארץ ישראל, גנואה, קורסיקה ומרוקו. בכך הם נמנעו מלקנות אתרוגים יווניים, והכשילו את מזימת הסוחרים הגויים.

  • האתרוגים בישראל

בשנת תרס"ה התאחדו חקלאים יהודים נוטעי אתרוגים בארץ ישראל ויסדו את אגודת "פרי עץ הדר" בהשגחת הרב אברהם יצחק קוק, אשר הבטיח לעמוד לימינם ולתת להם תעודת הכשר לפי תנאי כשרות שהציב להם. מאז ועד היום יצוא האתרוגים נחשב לענף מסחרי רווחי בישראל.

  • רק בריאות

האתרוג מלא בנוגדי חמצון אשר מסייעים להגן על הגוף מפני נזקי חמצון הקשורים למספר מחלות כרוניות, כולל מחלות לב, סרטן ודלקות. בנוסף מלא האתרוג בוויטמינים ובמינרלים חיוניים לתפקוד תקין של הגוף. האתרוג בעל תכונות אנטי דלקתיות, הוא נחשב כאנטי בקטריאלי ואנטי פטרייתי. תכונות אלו עשויות להועיל לטיפול בזיהומים, כולל זיהומים בדרכי הנשימה, זיהומים בדרכי השתן וזיעת רגלים. האתרוג עשוי לסייע לחיזוק מערכת החיסון ומשמש ברפואה משלימה לטיפול במחלות שונות.

תגיות:אתרוגסוכות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה