חדשות בארץ

קיש נגד הספרייה הלאומית ששינתה את הלוגו: "מנותק כל קשר וזהות לעם היהודי"

שר החינוך דרש לשנות את הלוגו החדש, שהסיר את צבעי הכחול לבן שאפיינו אותו לאורך השנים: "הספרייה ביצעה מהלכים הפוגעים באמון הציבור, ומבטלת את הקשר בינה למדינת ישראל, לציונות ולעם היהודי". הספרייה הודיעה כי תחזור ללוגו הישן

יואב קיש (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)יואב קיש (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

שר החינוך יואב קיש פנה היום (ראשון) להנהלת הספרייה הלאומית, ודרש מראשיה לחזור בהם מההחלטה על שינוי הלוגו הרשמי שהתקבלה בשבוע שעבר. מהלוגו הוסרו הצבעי כחול לבן, שסימלו את הקשר למדינת ישראל.

במכתב ששלח כתב השר: "בשבוע שעבר, עם השקת אתר האינטרנט החדש של הספרייה הלאומית לקראת מעבר הספרייה למשכנה החדש, התברר לי ולציבור כי הוחלף גם סמליל הספרייה. סעיף שלוש לחוק הספרייה הלאומית קובע את מטרות הספרייה: איסוף, שימור, טיפוח והנחלה של אוצרות ידע, מורשת ותרבות בכלל, ובזיקה לארץ ישראל, למדינת ישראל ולעם היהודי בפרט".

"הסמליל הקודם של הספרייה הציג את הקשר בין הספרייה הלאומית לבין מדינת ישראל, הציונות והעם היהודי באופן ששיקף והנחיל את התרבות והמורשת של העם היהודי: הסמליל הציג ספר בצבע לבן ששוליו בצבע תכלת, באופן המזכיר את צבעיו וצורתו של דגל המדינה, כאשר פסי התכלת שעליו אף מסמלים את הטלית המשמשת את העם היהודי לתפילה מזה אלפי שנים".

לדברי השר הלוגו הקודם "נתן מקום של כבוד" לשפה העברית וכעת הלוגו החדש "מנותק כל קשר וזהות לעם היהודי, למדינת ישראל, לציונות ולשפה העברית. בסמליל החדש השפה העברית כבר איננה בולטת ומרכזית. בנוסף, פסי וצבעי התכלת המזכירים את דגל המדינה נמחקו".

השר התרעם על השינוי ואמר ליו"ר דירקטוריון הספרייה, סלי מרידור, שהוא מצפה ממנו להורות על חזרה מההחלטה על הסמליל החדש.

לאחר פניית השר הודיעה הספרייה כי תחזור ללוגו הישן: "בימים האחרונים קיימנו דיונים בהם שקלנו את הדעות השונות והנימוקים שהושמעו, והוחלט כי הספרייה תחזור לסמליל הקודם שלה".

תגיות:יואב קישהספרייה הלאומית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה