חדשות בארץ

סערה ברשת: פעילי מחאה פוצצו אירוע הקרנה בהפרדה לנשים ונערות חרדיות

אירוע חמור בירושלים: פעילי מחאה הפריעו לנערות חרדיות במהלך הקרנה, בטענה שהאירוע התקיים בנפרד. ינון מגל: "כל הצביעות בתמונה אחת". אבי בניהו: "חלחלה ודאגה"

  • ט"ז תשרי התשפ"ד
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

סערה ברשת בעקבות תיעוד בו מספר גברים, פעילים במחאה נגד הממשלה, הגיעו להקרנה בהפרדה של נשים ונערות חרדיות בירושלים ומנעו בכוח את קיום האירוע בנפרד. התקרית הזאת מצטרפת לאירועים ביום כיפור, במהלכם מפגינים הפריעו לקיום תפילות כל נדרי ונעילה בכיכר דיזנגוף ובמקומות נוספים בתל אביב וברחבי הארץ.

"‏בחיים לא תראו קבוצת גברים פריבילגים מפריעה לערב/מרוץ נשים חילוניות בתל אביב. זה יכול לקרות רק כשמדובר בנשים או נערות דתיות. כל הצביעות בתמונה אחת, כתב איש התקשורת ינון מגל. דובר צה"ל לשעבר, אבי בניהו, הוסיף: "‏פעילי המחאה המגיעים לאירועים בהפרדה של נשים דתיות ומפוצצים אותם, מעוררים בי חלחלה ודאגה. זוהי טעות, ערכית, מוסרית ואנושית וגם טיפשות שפוגעת במחאה וערעור האפשרות שנצליח לחיות כאן יחד. אם מישהו מחפש בכוח חלילה חומרי גלם איכותיים למלחמת אזרחים הוא ימצא אותם כאן הרבה יותר מברפורמה".

גם עורך "שביעי", ישי פרידמן, לא נשאר אדיש להתנפלות על הנערות. "בתחילת המאבק נגד 'הדרת נשים', היה על מה להיאבק", כתב. "בעיקר במקרים מאוד קשים (הילדה מבית שמש, רדיו קול ברמה, הפרדה בכפייה באוטובוסים). המאבק הזה שינה פניו ממזמן והוא בפועל מדכא קבוצות חלשות ונועד לחנך מחדש חרדים ודתיים (פרשת עפולה). כאן, 'גברי השכונה' מפוצצים אירוע של נערות חרדיות". גדעון דוקוב מ"מקור ראשון" כתב: "גיבורים גדולים על ילדות קטנות שבסך הכל באו לראות סרט. גועל נפש".

עורך המגזין של עיתון "המשפחה", אריה ארליך, תקף: "‏תזכרו תמיד שמאחורי החזות ה'ליברלית' מסתתרת חבורת בריונים שגיבורים על ילדות חרדיות. פרצוף הרוע, השטניות והזדון". היועץ התקשורתי אבי גרינצייג כתב כי מדובר ב"‏כפייה חילונית פר אקסלנס". כתב עיתון "משפחה", קובי בורנשטיין, הוסיף: "רשעות נוראית. אין דרך אחרת להגדיר את זה. להרוס את החג לנשים ונערות שהגיעו להקרנה בהפרדה רק כי לכם זה לא מתאים".

תגיות:הפרדהחרדיםהקרנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה