חדשות בארץ

שר הפנים לרשויות: "יש הנחיות. אפשרו קיום אירועים בהפרדה"

משה ארבל שיגר מכתב לראשי הרשויות וציין כי בשנת 2019 היועמ"ש הוציא הנחיה שאין למנוע קיום אירועים: "מצופה כי תביאו הנחיות אלו לידיעת היועץ המשפטי של הרשות וכי תפעלו על פיהן"

משה ארבל (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)משה ארבל (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

שר הפנים משה ארבל פנה היום (ראשון) בכתב לראשי הרשויות המקומיות וביקש מהם לפעול על פי הנחיות הקיימות משנת 2019, לפיהן יש לאפשר קיום אירועים בהפרדה לאוכלוסיות שמבקשות זאת.

"אני פונה אליכם באופן חריג במהלך חול המועד סוכות, מאחר שגדול השלום, ואין לך כלי מחזיק ברכה אלא השלום", כתב השר והוסיף "מיום ליום, לצערי הרב, אזרחי ישראל נחשפים לפעולות אלימות של גורמים המבקשים להקצין ולהפריד מכאן ומכאן, ולפורר את מה שמאחד ומחבר את החברה הישראלית, על רקע קיום אירועי תרבות ודת בהפרדה".

פניית השר מסתמכת על דיון שנערך באוגוסט 2019, בו קבע היועץ המשפטי לממשלה דאז, אביחי מנדלבליט, כי "ניתן ואפשר יהיה לקיים אירועי תרבות בהפרדה מגדרית, לטובת האוכלוסיות המבקשות זאת".

לסיום כותב ארבל לראשי הרשויות: "מצופה כי תביאו הנחיות אלו לידיעת היועץ המשפטי של הרשות וכי תפעלו על פיהן. פעולה בהתאם להנחיות היועץ המשפטי לממשלה, תאפשר לכל אוכלוסייה לקבל את השירותים העירוניים כדין, והדברים יהיו בבהירות, על מנת להשיב את הסדר הציבורי על כנו ולהפחית את המתיחות והכעס שאפיינו לצערי את התקופה האחרונה".

נזכיר כי ביום חמישי ביטלה עיריית תל אביב לארגון "ראש יהודי" את ההיתרים לקיים אירועים במהלך חול המועד. הארגון ביקש להקים היום סוכה באזור זמנהוף, וכן לקיים הקפות שניות בשמחת תורה.

בעקבות שלילת ההיתרים פנה הארגון לבית המשפט המחוזי בתל אביב, אך השופט מגן אלטוביה קיבל את עמדת העירייה בטענה כי אינה פועלת משיקול זר. עם זאת, השופט הציע לצדדים לבוא בהידברות לטובת הציבור "ברוח החג".

תגיות:ראש יהודימשה ארבל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה