חדשות בארץ

"אם בפריז היו פוגעים במתפללים יהודים – התקשורת הייתה קוראת לזה 'תקיפה אנטישמית'"

העיתונאי קלמן ליבסקינד כועס: "ישראל הפכה למקום היחיד בעולם כולו שבו חוליגנים יכולים לפוצץ את תפילות יום הכיפורים, לצעוק 'בושה' ולשרוק במשרוקיות כדי להפריע לתקיעת השופר"

  • ט"ז תשרי התשפ"ד
קלמן ליבסקינד (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)קלמן ליבסקינד (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

העיתונאי קלמן ליבסקינד כועס על היחס שגילו המפגינים כלפי המתפללים ביום הכיפורים, ומותח ביקורת נוקבת על האופן בו התקשורת בישראל סיקרה את האירועים.

"פעם, כלומר עד לפני שבוע, היה ברור לכל ילד בישראל שפגיעה במתפללים יהודים - כזו שלו הייתה מתרחשת בפריז הייתה מככבת בפתח המהדורה לצד הכיתוב הבולט 'תקיפה אנטישמית' – היא משהו שמי שיעלה על דל מחשבתו לעשות, יוקע ולא יוכל עוד לבוא בקהל", כתב ליבסקינד. "השנה גם זה נורמל. מדינת ישראל הפכה למקום היחיד בעולם כולו שבו חוליגנים יכולים לפוצץ את תפילות יום הכיפורים, לצעוק 'בושה' ולשרוק במשרוקיות כדי להפריע לתקיעת השופר, לתקוף מתפללים, להציק להם, למשוך בטליתותיהם, לצפצף באוזניהם בזמבורות, לפזר להם את מחזורי התפילה, לתקוע בפרצופיהם מצלמות סלולריות, לצעוק להם 'דתיים, לכו מתל אביב', ועדיין להיתפס כמי שממוקמים בצד המואר של החברה. אין עוד מקום אחד על כדור הארץ שיש בו תקשורת מעוותת וחולה כמו שלנו, כזו שכבר כמה ימים בוחרת לטגן מכל הכיוונים את קורבן ההתקפה הזו, מי שארגן את התפילה, ולהפוך דווקא אותו לאיש הרע בסיפור.

"היה צריך לשפשף את העיניים בתימהון כדי להאמין שמה שמתרחש מולנו אמיתי. שרגע אחרי הפעולה הברוטלית של המפגינים מול שורה של מנייני תפילה בתל אביב, יתייצבו ערימה של עיתונאים וכלי תקשורת ויתחרו ביניהם מי יביא הוכחות מוצלחות יותר לכך שישראל זעירא, יו"ר ארגון 'ראש יהודי', הוא הוא הקיצוני בסיפור הזה. זה איננו אלא ניסיון פסיכי להסיט את הזרקור אל המקום שנוח לכל אותם חילונים קיצוניים ותומכיהם בעיתונות, כי הסיפור עצמו פשוט וברור. כל אחד יכול לבקש מהעירייה רשות לערוך אירוע במרחב הציבורי שלה. הוא יכול להיות שמאלני או ימני, דתי או חילוני, קיצוני או מתון, תומך רפורמה או מתנגד חריף לשינוי עילת הסבירות. לאף אחד אין רשות לפגוע, לתקוף ולפוצץ שום אירוע שכזה, וכאשר מישהו נוקט אלימות, מועצת חכמי התורה של חדשות 12 או של רשת ב' לא יכולה להתכסות בטענה שהמארגן הוא קיצוני בראייתה. זה מביך שצריך להסביר את זה.

"עזבו את העובדה שמדובר כאן בניסיון מחריד להפריע למתפללים יהודים לתקוע בשופר בתפילת נעילה. בואו נלך לדוגמה פשוטה יותר. תארו לעצמכם שהייתי מפוצץ כינוס של שקמה ברסלר נגד הרפורמה המשפטית, ולא מאפשר לה לדבר, ומסביר שעשיתי את זה כי היא קיצונית, שהרי רק לאחרונה היא השוותה את חברי הקואליציה לנאצים. האם יש סיכוי כלשהו שבמהדורת החדשות של ערוץ 13 יניחו לי ולמה שעוללתי, ילכו עם הקו שלי, ויקדישו זמן אוויר לכתבה שמוכיחה שאני הצודק ושהיא באמת קיצונית ובעייתית? זה הרי טירוף מוחלט".

תגיות:יום הכיפוריםמתפלליםקלמן ליבסקינד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה