חדשות בארץ

לא תאשר אירועים ציבוריים בסוכות: עיריית תל אביב-יפו שללה את ההיתרים לעמותת "ראש יהודי"

עיריית תל אביב-יפו הודיעה כי בעקבות אירועי יום כיפור, ולאחר שערכה שימוע לנציגי העמותה, היא החליטה למנוע הקמת סוכה וקיום הקפות שניות בשמחת תורה. לטענתה, העמותה הפרה את תנאי ההיתר הקודם

אירוע "ראש יהודי" ביום כיפור (צילום: Tomer Neuberg/Flash 90)אירוע "ראש יהודי" ביום כיפור (צילום: Tomer Neuberg/Flash 90)
אא

(עודכן: 20:55)

עיריית תל אביב-יפו הודיעה הערב (חמישי) על ביטול ההיתרים שניתנו לעמותת "ראש יהודי" לקיום אירועים במרחב הציבורי בחג הסוכות. זאת, לטענת העירייה, "לנוכח הפרת הנחיות העירייה והחלטת בית המשפט, על ידי אנשי העמותה, בערב יום הכיפורים".

העירייה ציינה כי ערכה "שימוע" לעמותה בשל "הפרתה את תנאי ההיתר שניתן לה לתפילות יום הכיפורים בכיכר דיזנגוף, על ידי הצבת במה ללא היתר נדרש ושימוש באמצעים פיזיים להפרדה מגדרית בניגוד למדיניות העירייה".

אי לכך, ציינו בעירייה, נשללו ההיתרים להקמת סוכה ברחבת זמנהוף ביום ראשון הקרוב ולקיום הקפות שניות בכיכר דיזנגוף בשמחת תורה.

במכתב שנשלח ל"ראש יהודי" כתבה העירייה "ההפרות של אישור השימוש לאירוע היו הפרות חמורות, ובפרט הפרת התנאי בדבר איסור על הפרדה מגדרית באמצעים פיזיים, בניגוד להחלטת העירייה ואף בניגוד לפסק דין של בית המשפט העליון שניתן לפני מועד האירוע". יש לציין כי השימוע לא נערך פיזית, אלא בכתב והעמותה שלחה תגובה כתובה לעירייה בו הכחישה שהיא עשתה אירוע בהפרדה.

מ"ראש יהודי" נמסר בתגובה: "עיריית תל אביב ביטלה את ההיתר שנתנה לנו לקיים אירוע הקפות שניות בכיכר דיזנגוף במוצאי שמחת תורה. היום נערך לנו 'שימוע' בעירייה, בעקבות התפילה שניסינו לקיים כחוק ביום כיפורים בכיכר דיזנגוף. לצערנו, עיריית תל אביב נכנעה לתכתיבים של השוליים הקיצוניים שהגיעו להפריע ולשבש, בהצלחה רבה לצערנו, את תפילת יום הכיפורים".

"הדגשנו במהלך השבוע, ואנחנו מדגישים גם עכשיו - לא עברנו על החוק. נקודה. העירייה נתנה היום פרס לעבריינות ולאלימות ולאלה שנלחמו שלא תתקיים תפילה ברשות הרבים. בכוונתנו לעתור נגד ההחלטה של עיריית תל אביב. אנחנו לא ניתן לשקר לנצח".

הציונות הדתית הגיבה לשלילת ההיתרים של "ראש יהודי" ותקפה את ראש העיר תל אביב: "רון חולדאי שמתרסק בבחירות מנסה לקושש קולות על הגב של עשרות אלפי התושבים הדתיים, המסורתיים והחילונים שמכבדים את מסורת ישראל וחיים בתל אביב. בשם הפלורליזם הוא פועל באופן טוטליטרי צבוע, אלים, דורסני, משתיק ונוטף שקר. אבל בסופו של יום האמת, השפיות והרוב ינצחו את הטרלול והשקר. אנו מחזקים את ראשי ופעילי ראש יהודי. תמשיכו להרבות אור ואהבה וזה ינצח את החושך והשנאה".

תגיות:ראש יהודיעיריית תל אביב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה