חדשות בארץ

78 שנים לאחר השואה: ישראל מכרה נשק מתקדם לגרמניה

מערכת חץ 3, פיתוח ישראלי, נמכרה לגרמניה תמורת 14 מיליארד שקלים, בעסקה הביטחונית הגדולה בתולדות המדינה. שר הביטחון יואב גלנט לקהילה הבינלאומית: "אם אמברגו הטילים על איראן יפוג, המלטים שלהם ההורגים חפים מפשע ברחבי העולם, הם רק הפרומו"

חץ 3 (צילום: משרד הביטחון)חץ 3 (צילום: משרד הביטחון)
אא

78 שנים לאחר שואה, וארבע שנים לאחר שהחל המשא ומתן, ישראל וגרמניה חתמו היום (חמישי) על הסכם מכירת מערכת ההגנה האווירית הישראלית, חץ 3, לצבא גרמניה. טקס החתימה התקיים בברלין, בהשתתפות שר הביטחון יואב גלנט, יו״ר התעשייה האווירית עמיר פרץ ומנכ״ל החברה בועז לוי.

במערכת הביטחון ציינו כי מדובר בעסקה הביטחונית הגדולה ביותר של ישראל מאז קום המדינה. שווי העסקה מוערכת בכ-3.5 מיליארד דולרים, שהם כ-14 מיליארד שקלים. הגרמנים יקבלו את המערכת, שנועדה להגן מפני טילים בליסטיים ומאפשרת יירוט טילים בחלל בגובה רב, בתוך כשנתיים. הם שילמו מקדמה של 600 מיליון שקלים. נזכיר כי המערכת פותחה בשיתוף פעולה עם האמריקנים ומכירתה דרשה הסכם של ארצות הברית.

שר הביטחון אמר לאחר חתימת ההסכם: "אין ספק כי ללא תמיכה של הממשל האמריקני, סוכנות ההגנה מטילים, הפנטגון, מחלקת המדינה והקונגרס האמריקני – העסקה לא הייתה יוצאת אל הפועל. כל הצדדים התחייבו כי לא תהיה פגיעה במערכות הישראליות, בייצור, באספקה ובפיתוח הישראלי". גלנט שוחח עם מקבילו הגרמני, השר בוריס פיסטוריוס, ואמר לו כי ״80 שנים מאז מלחמת העולם השנייה, ישראל וגרמניה משלבות ידיים בבניית עתיד בטוח יותר לשני העמים״.

הנושא האיראני עלה במהלך השיחה, וגלנט הביע דאגה לגבי אמברגו הטילים על איראן הצפוי לפוג בחודש הבא והזהיר: ״המל"טים האיראניים שהורגים אזרחים חפים מפשע ברחבי העולם, הם רק הפרומו למה שנראה אם אמברגו הטילים על איראן יפוג בעוד חודש. לאיראן יהיה חופש פעולה להפיץ טילים מתקדמים, כל זאת לצד המרוץ להשגת נשק גרעיני צבאי. למול התוקפנות האיראנית, על הקהילה הבינלאומית לבצע פעולות משמעותיות״.

בשיחה עם עיתונאים השר התייחס לעסקת הנורמליזציה והרצון של סעודיה לגרעין ואמר: ״אני באופן אישי, ויחד עם מערכת הביטחון, עוסקים בנושא הזה ואנחנו יודעים דבר אחד: שלום ונורמליזציה עם סעודיה זה דבר מבורך. נעשה מאמץ לגדר את הסיכונים ונוודא שאנחנו הולכים למקום הנכון והאחראי. כל התהליכים יגיעו לראשי מערכת הביטחון במוסד ובוועדה לאנרגיה אטומית ובצה״ל והכל יתנקז אחרי תשובת מערכת הביטחון, שתיקח בחשבון את הפוטנציאל הגדול של העסקה ואת גידור הסיכונים. אחרי שנגבש עמדה, נביא אותה בפני ראש הממשלה והקבינט. אני חושב שאנחנו צריכים לעשות כל מאמץ על מנת למצות את הפוטנציאל של העסקה הזו״.

תגיות:חץ 3משרד הביטחון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה