חדשות בארץ

לצורך פענוח הרצח המחומש: היועמ"שית אישרה למשטרה שימוש בתוכנת הרוגלות "פגסוס"

המשטרה הגישה בקשה להשתמש בתוכנת הרוגלות כדי להתקדם בחקירת הרצח שארע אתמול בבסמת טבעון, וגלי בהרב מיארה נענתה בחיוב. ללא קשר, בג"ץ ידון החודש בעתירות נגד הקמת הוועדה לחקירת השימוש בתוכנת "פגסוס"

זירת הרצח בבסמת טבעון (צילום: Shir Torem/Flash90)זירת הרצח בבסמת טבעון (צילום: Shir Torem/Flash90)
אא

היועמ"שית, עו"ד גלי בהרב מיארה, נענתה היום (חמישי) בחיוב לבקשת המשטרה לעשות שימוש בתוכנת הרוגלות פגסוס, לצורך חקירת הרצח המחומש שארע אתמול בבסמת טבעון. האישור הוגדר כ"נקודתי וממוקד".

באירוע הירי, על רקע פלילי, נרצחו אתמול אחר הצהריים חמישה מבני משפחת דאליקה, על פי ההערכה כנקמה על רצח שארע באזור חיפה בשעות הבוקר. המשטרה הגישה את הבקשה בטענה כי השימוש בתוכנה עשוי לסייע בפענוח הרצח, ויוביל למעצר המעורבים במעשה.

ללא קשר להיתר שהעניקה מיארה, בג"ץ עתיד לדון לאחר חגי תשרי בעתירה שהוגשה נגד החלטת שר המשפטים, יריב לוין, להקים ועדת בדיקה ממשלתית שתבדוק את השימוש בפגסוס. הוועדה הוסמכה לבדוק את התנהלות גורמי המשטרה, הפרקליטות ומערכות הפיקוח שעליהן, בעניין השימוש שהתבצע בתוכנת הרוגלות.

היועמ"שית התנגדה להקמת הוועדה, אך בהמשך, בתגובה שהגישה לבג"ץ, שהורה לה להגיב על העתירה, ציינה כי דרשה שהוועדה לא תבדוק את השימוש שנעשה בפגסוס בחקירות עבר, כולל החקירות שהובילו לכתבי אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. מיארה אף הודיעה כי לא תייצג את הממשלה בבג"ץ. לטענתה "הממשלה אינה מוסמכת לאמץ את החלטת השר לוין ולהעניק לה סמכויות של ועדת חקירה ביחס לתיקים תלויים ועומדים, בין השאר מחשש להשפעה פסולה על הליכים אלה ומפני שיבוש הליכי משפט".

העתירה, שהוגשה על ידי ראש השב"כ לשעבר נדב ארגמן, מפקד חיל האוויר ומנכ"ל משרד הביטחון לשעבר האלוף במיל' אמיר אשל ועוד עשרה עורכי דין, ביקשה לבטל את ההחלטה על הקמת הוועדה או לקבוע שלא תעסוק בין השאר בתיקי נתניהו. כמו כן, התבקשה הממשלה להחליף את יו"ר ועדת הבדיקה, השופט בדימוס משה דרורי, בנימוק שהביע עמדות "מוטות" בתיקי נתניהו.

 

תגיות:משטרהפגסוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה