הידברות לנוער

להיות שמחים – איך עושים את זה? 7 טיפים חובה למחפשי האושר

"הכול בסדר בחיים שלי, אבל אני פשוט לא מרגיש כמו בן אדם שמח. יש פתרון לזה?"

  • י"ג תשרי התשפ"ד
אא

באופן כללי יש לכם הרבה טוב בחיים – קורת גג, בריאות, משפחה טובה ואוכל במקרר, אבל למרות כל זה, עדיין אתם מרגישים שאתם פשוט לא שמחים כל כך. 'למה זה ככה?! איך זה שיש אנשים שמחים, ואני פשוט לא מרגיש ככה בלי שום סיבה אמיתית?', אתם שואלים את עצמכם.

לטייל, להסתובב עם חברים, ללכת לים, תחביבים – כל זה אומנם דברים שמרגיעים את הנפש ועושים לה טוב, אבל זה לא מה שהופך אדם לשמח. גם דברים חומריים כמו בגדים או חופשה לחו"ל לא יספקו את הסחורה. זה עושה טוב רק באותו רגע ושם הסיפור נגמר, זה לא באמת יהפוך מישהו לאדם שמח יותר בפנימיות שלו.

אז מה זה שמחה, ואיך משיגים אותה? כדי לסלק את העצבות מחיינו ולהכניס שמחה, יש כמה דברים שחייבים לקרות:

1. אי אפשר לאהוב את החיים בלי שאנחנו אוהבים את עצמנו. לאהוב את עצמך זה תנאי סף לתחושת שמחה. אם עד עכשיו נהגנו להלקות או להנמיך את עצמנו במחשבותינו, עכשיו הגיע הזמן להפסיק עם ההרגל המגונה הזה. קחו דף ופשוט עשו רשימה ענקית של כל הדברים שאתם אוהבים בעצמכם. רשמו את כל המעלות והכישורים שבכם, תכונות אופי טובות ודברים טובים שאתם נוהגים לעשות. אם אתם לא מצליחים למצוא דברים, תחטטו עמוק, אין כזה דבר שאין. ואל תדאגו, זה לא נרקיסיסטי, בדור שלנו זה בריאות הנפש.

2. דאגו להיות בסביבה שעושה לכם טוב. אם יש לכם חברים שעוקצים אתכם ודיברתם איתם על זה איתם ושום דבר לא משתנה, הגיע הזמן לחשב מסלול מחדש ולהתרחק מאנשים שפוגעים בכם. הקיפו את עצמכם באנשים שעושים לכם טוב ויש להם אנרגיה חיובית.

3. כדי להיות אנשים שטוב להם צריך לשנות את גישת החשיבה וצורת ההסתכלות על מה שקורה סביבנו. עשו עבודה מנטלית של לראות את הטוב – סביבנו, באנשים, במצבים, בכם ובחייכם. התמקדו בדברים הטובים שיש בחייכם, חפשו את התועלת ממצבים שבהתחלה נראים מאתגרים, וחפשו איזה טוב קיים בכל דבר סביבכם.

4. איך מצליחים להתרומם מעצבות בגלל קשיים שיש? הדרך הטובה ביותר היא דרך מבט של אמונה, שזה אומר להבין שלקשיים יש משמעות רוחנית והם לא תוצאה של ביש מזל או מקריות, אלא יש להם מטרה רוחנית עבורכם, והם נשלחו בהשגחה משמים לטובתכם העליונה והנצחית. אולי נועדתם להיות שליחים למשימה מיוחדת בעתיד, ורק בזכות אותו קושי תוכלו למלא את השליחות שלכם, ואולי יש סיבות נוספות לאותו קושי.

5. אם חצי מהיום אנחנו יושבים מרוחים על הספה, ברור שבסוף היום נרגיש תחושה מגעילה עם עצמנו. כדאי לצמצם כמה שאפשר את משך הזמן בו אנחנו עושים דברים שלא מועילים לנו ורק מבזבזים לנו את הזמן.

6. בואו נבהיר, שמחה זה לאו דווקא אומר ללכת כל היום עם חיוך מרוח על הפנים, אלא הרגשת שלמות, תחושה של סיפוק עצמי, מלאות. כדי להיות באמת מאושרים צריך לחיות חיים שאתם רואים בהם משמעות וסיפוק, חיים שבהם אתם מרגישים שאתם עושים את מה שנועדתם לעשות. לכן, כדאי למלא את החיים בפעילויות חיוביות שגורמות לכם להרגיש תחושת מימוש וסיפוק.

7. אחד הדברים המספקים ביותר, שנותנים תחושת מוטיבציה ומכניסים רעננות ומרץ לחיים זה להציב לעצמנו מטרות ושאיפות. חשבו אילו יעדים יעשו לכם טוב, ושלבו גם יעדים רוחניים של התחזקות והתקדמות רוחנית. הגדירו את המטרות שלכם לשנה הנוכחית, או אפילו מטרות קצרות טווח לחודשיים הקרובים בכל פעם.

סוד השמחה והצחוק: האם צריך סיבה כדי לשמוח? הרב זמיר כהן עם כלים וטיפים חשובים ליישום מידת השמחה בחיי היומיום. צפו:

מדוע אנחנו לא מצליחים להיות שמחים גם כשאנחנו מאוד רוצים? וכיצד אפשר להגביר את מידת השמחה בחיי היומיום? הרב יגאל כהן מגיש בפנינו עצות טובות ומחכימות:

תגיות:הידברות לנוערשמחה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה