סלבס בהתחזקות

עדן חסון הצטלם עם כיפה: "ירושלים חרבה בכלל אי ראיית האחר"

הזמר, שהתפלל בעשרת ימי תשובה בירושלים, עם מסר חשוב לעוקביו בעקבות האירועים בימים האחרונים: "בשנית חרבה בשל שנאת חינם, חוסר הרצון לפרגן ולשמוע דעות של אחרים, פנאטיות וזילות האחר"

  • י"ג תשרי התשפ"ד
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

הזמר עדן חסון העלה פוסט בו סיפר על מה שהוא מגדיר כ"ימי התשובה" שלו השנה. הוא צירף תמונה שלו מהסליחות בכותל כשהוא חובש כיפה וכתב: "השנה הרגשתי את הימים שלפני כיפור בווליום גבוה יותר. הופעתי בירושלים במשך כל השבוע אז נשארתי לישון. האמת, לראשונה גיליתי את ירושלים".

חסון מגדיר עצמו כמסורתי. הוא הסביר לקוראיו ש"זה התחיל במופעי סליחות עם דוד ד'אור היקר ועוד זמרים שאני אוהב, ביקור במקומות שמעולם לא הייתי, סליחות המוניות עם עשרות אלפי אנשים יקרים בכותל ועד לסיורים בתוך בטן האדמה למנהרות בנות 2,000 שנה שגילו לא מזמן. ירושלים מרתקת. וההיסטוריה שלה, עם כמה שתהיה עתיקה - רלוונטית באופן מדויק להיום. היא מלמדת שכל תקופה ארוכה היא חרבה בנסיבות שעשויות להחריב אותה גם היום. לראשונה חרבה בגלל אי ראיית האחר, שחיתויות של בעלי השליטה, התעלמות מהאנשים 'השקופים' והפערים בין החזק לחלש.

"בשנית חרבה בשל שנאת חינם, חוסר הרצון לפרגן ולשמוע דעות של אחרים, פנאטיות וזילות האחר. חברים, זו אותה הגברת בשינוי אדרת. אלו מחלות שהחברה שלנו סובלת מהן עד היום. הם החזיקו חרבות ואנחנו מחזיקים סמארטפונים. לקראת היום הגדול הזה, אני לוקח על עצמי השתדלות למצוא את הטוב באחר. ושאני אומר אחר אני מתכוון לחי, לצומח ולדומם. להוא שרואים ברחוב ולאדם שגר איתי בבית".

מי שזוכה ללא מעט תגובות ברשת בעקבות אירועי הימים האחרונים והקרע בעם היא הזמרת דיקלה, שנקלעה לעימות עם מפגינים שמנעו ממנה, וממאות מתפללים נוספים, לקיים תפילת נעילה בהפרדה. דיקלה הביעה את דעתה והגנה על המתפללים. "הייתי מצפה ליותר סובלנות, נעימות והכלה. בסך הכול מדובר בשעתיים בשנה. באירוע הספציפי הזה הייתה בעיניי כפייה שיצאה מפרופורציה", אמרה. "300 איש מתפללים והמשטרה מסתכלת עליהם. בסופו של דבר, הורידו את המחיצה. הצליח להם במובן הפיזי אבל לא במובן הרוחני. אני גם לא יודעת אם ההפרדה באמת הפריעה להם. אין לי מושג מה באמת הפריע להם.

עובדה שגם אחרי שהזיזו את המחיצות, נשארו שוטרים שהמשיכו להסתכל ולבדוק. במדינת ישראל אני לא צריכה לפחד או להתבייש ביהדותי גם במרחב הציבורי. לא הגענו עד הלום בשביל זה".

 

 

תגיות:ירושליםעדן חסון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה