חדשות בארץ

ארה"ב אישרה: ישראל צורפה לתוכנית הפטור מוויזה

מזכיר המדינה האמריקני הכריז רשמית שאזרחי ישראל יוכלו להיכנס לארה"ב ללא ויזה. התקנה תכנס לתוקף בתוך כחודשיים, לבעלי דרכון ביומטרי

אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

השר האמריקני להגנת המולדת, אלחנדרו מיורקס, ומזכיר המדינה אנתוני בלינקן, הצהירו היום (רביעי) כי ארה"ב החליטה לצרף את ישראל באופן רשמי לרשימת המדינות הפטורות מוויזה לארה"ב.

ישראל תהיה המדינה ה-41 ברשימה, שכוללת בין השאר את גרמניה, צרפת, בריטניה, סינגפור, אוסטרליה, אוסטריה, דנמרק, פינלנד, יוון, איטליה, יפן, הולנד, ניו זילנד, פולין, נורבגיה, שוויץ, שבדיה, דרום קוריאה ועוד.

הודעת ארה"ב באה לאחר שורה של מבדקים שביצעו האמריקנים ונמשכו כשנתיים, מאז החל המשא ומתן והוגשה בקשה רשמית של ישראל לאפשר לאזרחיה להיכנס לארה"ב ללא ויזה.

הממונה על שגרירות ארה"ב בירושלים, סטפני האלט, בירכה את ישראל על צירופה לתוכנית, ואמרה: "ברכותיי על הפיכתכם למדינה ה-41 שהצטרפה לתוכנית, זו המחשה נוספת לכך שהקשרים הביטחוניים, הכלכליים והתרבותיים בין שתי המדינות שלנו הם איתנים. חייבת להודות לבכירים ישראלים רבים מכל משרדי הממשלה, אשר עבדו ללא לאות לסייע לישראל לעמוד בדרישות על מנת להיכנס לתוכנית במהלך השנתיים האחרונות, לא רק תחת ראש הממשלה בנימין נתניהו, אלא  בתהליך שהחל תחת ראשי הממשלה הקודמים, בנט ולפיד".

בחודשיים הקרובים, עד שיושלמו הסידורים הטכניים, ישראלים עדיין אינם יכולים להיכנס לארה"ב באמצעות מערכת ה- ESTA - ראשי התיבות באנגלית של "מערכת אוטומטית לאישורי נסיעה". זוהי מערכת ממוחשבת שבודקת את זכאותם של נוסעים ממדינות שבהן יש פטור מוויזות לנסוע לארצות הברית. לכן, בתקופה הקרובה ישראלים עדיין יצטרכו עדיין להוציא אשרות כניסה כדי להיכנס לארה"ב.

לאחר אותן השלמות טכניות, ישראלים יוכלו להגיש בקשה להכנס לארה"ב באמצעות המערכת, ובקשתם תאושר תוך 72 שעות בלבד, בעלות של 21 דולרים. האישור יישאר בתוקף במשך שנתיים, ויוכל לשמש לכמה נסיעות בתחום הזמן הזה. בכל מקרה האישור יינתן לישראלים המחזיקים דרכונים ביומטריים.

ראש הממשלה נתניהו אמר לאחר ההכרזה האמריקנית: "אנחנו מציינים היום רגע חשוב ומשמח עבור כל אזרחי ישראל. זה יחסוך לכם אזרחי ישראל הרבה זמן, הרבה טרחה והרבה כסף. ההחלטה הזאת היא עדות נוספת לקשרים החזקים בין ישראל לארה"ב".

תגיות:ויזהארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה