חדשות בעולם

בית משפט בארה"ב: הנשיא לשעבר יעמוד לדין, בגין חשד לדיווחי מס כוזבים

דונלד טראמפ נאשם כי ניפח את שווי נכסיו הפרטיים בדוחות הכספיים שהגיש. זאת, על מנת לקבל הלוואות בתנאים טובים יותר, או לזכות בהקלות מס. הנשיא לשעבר: "צייד מכשפות"

טראמפ (קרדיט: shutterstock)טראמפ (קרדיט: shutterstock)
אא

בית משפט בניו יורק אישר הלילה (רביעי) הליך משפטי בתביעה שהוגשה נגד נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ. במשפט שיפתח בשבוע הבא, נאשם טראמפ בביצוע עבירה של הונאה במסגרת תפקידו בארגונו הפרטי, תוך ניפוח הערך של נכסי החברה בבעלותו. זאת, על מנת לקבל הלוואות בתנאים נוחים יותר, או לזכות בהקלות מס.

המדובר בתביעה אזרחית שהגישה מדינת ניו יורק, והשופט ארתור אנגורון קבע כי הנשיא לשעבר, שניים מבניו, אריק ודונלד ג'וניור, והחברה שלו - ארגון טראמפ - הונו בנקים, חברות ביטוח וגופים אחרים, כשהפריזו משמעותית בערך נכסיהם בדוחות הכספיים השנתיים שהגישו. 

הנכסים שערכם נופח ב-2.23 מיליארד דולר ואף ב-3.6 מיליארד דולר, כוללים את אחוזתו של טראמפ במאר א-לאגו, דירת הפנטאהוז שלו במגדל טראמפ במנהטן, וכן משרדים ומגרשי גולף. טראמפ נדרש לשלם פיצוי בסך 250 מיליוני דולרים.

בארה"ב דווח כי מאחר ומדובר בתביעה של מדינה ולא בתביעה פדרלית, אם ייבחר טראמפ לנשיאות בבחירות שייערכו בשנה הבאה, הוא לא יוכל להעניק לעצמו חנינה.

הנשיא לשעבר התייחס להחלטה, וכינה ברשת החברתית שלו Truth Social את הטענות נגדו על הונאה "מגוכחות ולא נכונות". טראמפ אף קרא לשופט "מטורף". לדבריו, "זה ציד מכשפות ברמה שלא נראתה בעבר. אם הם יכולים לעשות את זה לי, הם יכולים לעשות את זה גם לך".

טראמפ הודיע כי יערער על החלטתו של השופט אנגורון. "ההחלטה השערורייתית מנותקת לחלוטין מהעובדות ומהחוק", מסר עו"ד כריסטופר קייס, אחד מסנגוריו של טראמפ. "הנשיא טראמפ ומשפחתו ינצלו את כל האפשרויות לערעורים כדי לתקן עיוות דין זה".

תגיות:דונלנד טראמפמשפט אזרחי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה