חדשות בעולם

מלחמה בקווקז: אלפים נמלטים מאזור הקרבות

אלפי ארמנים, שהתגוררו במובלעת באזרבייג'ן, החלו להימלט לאחר ששטחם נכבש בתום קרבות קשים בין המיליציות הארמניות לצבא אזרבייג'ן. עשרות נהרגו במתקפה שארעה היום באזור

דגל אזרבייג'ן (צילום: shutterstock)דגל אזרבייג'ן (צילום: shutterstock)
אא

מלחמה בקווקז. אלפי בני אדם הצליחו להימלט היום (שלישי) מהמובלעת הארמנית נגורנו קרבאך, השוכנת בשטח אזרבייג'ן, אל ארמניה השכנה. זאת בעקבות קרבות קשים והפגזות כבדות של צבא אזרבייג'ן על המובלעת.

בהפגזה היום דווח על לפחות 30 הרוגים ויותר מ-200 פצועים. עד כה נהרגו בקרבות, הנמשכים מזה כשבוע, מאות בני אדם. ההערכה היא שתחנת דלק גדולה נפגעה היום בהפגזה והפיצוץ הוא שהוביל למספר ההרוגים הגבוה.

הנהירה הגדולה של תושבי נגורנו קרבאך, ארמנים במוצאם, החלה בשבוע שעבר עם פרוץ הקרבות וכיבוש מרבית שטח המחייה שלהם על ידי צבא אזרבייג'ן. יותר מ-19 אלף בני אדם, מתוך כ-120 אלף שהתגוררו עשרות שנים ברפובליקת "ארצאך", בנגורנו קרבאך, הגיעו ביממות האחרונות לארמניה. רבים עשו זאת עם ילדים קטנים, עם מעט רכוש וציוד אישי.

הרשויות האזריות הבהירו כי לאחר שהמיליציות הארמניות ייכנעו, והם ישלטו בכל המובלעת, שאזרבייג'ן רואה חלק ממנה, הם מבטיחים לא לפגוע בארמנים. אלה מצידם חוששים מטיהור אתני.

תגיות:אזרבייג'ןארמניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה