חדשות בארץ

יו"ר ארגון "ראש יהודי": "לא טעינו, פעלנו לפי החוק. האלימות ניצחה"

ישראל זעירא: "יש ליברליות מזויפת ופנאטיות במסווה של ליברליות, כאילו תל אביב שייכת לאבא שלהם ומדינת ישראל שייכת לאמא שלהם. זה ניסיון להשתיק ארגונים כמו ראש יהודי, שפועלים שנים רבות באהבה גדולה"

  • י"א תשרי התשפ"ד
(צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)(צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)
אא

היוזמה השנתית של ארגון "ראש יהודי" לתפילה המונית בכיכר דיזנגוף ביום כיפור אינה חדשה. האירוע הזה היה כאן גם בשנים קודמות ובכל זאת – מפגינים שהגיעו למקום הפכו אותו מהר מאוד לאלים. לאחר פסיקת בית המשפט, לפיה אין ליצור חציצה בין המתפללים, הארגון החליט לקיים את התפילה "בדרך שבה תישמר ההלכה ויישמר גם החוק".

"יש ליברליות מזויפת ופנאטיות במסווה של ליברליות", אמר הבוקר (רביעי) יו"ר ארגון "ראש יהודי", ישראל זעירא, לאתר YNET. "מי שמובילים אותה היום הם שקמה ברסלר והפורום החילוני, שאומר שכל פעולה יהודית מאיימת על המרחב הציבורי. כאילו תל אביב שייכת לאבא שלהם ומדינת ישראל שייכת לאמא שלהם. זה ניסיון להשתיק ארגונים כמו ראש יהודי, שפועלים שנים רבות באהבה גדולה".

זעירא התייחס גם לדברים שאמר בערוץ 7 לפני שנתיים, אז טען כי "אנחנו גאים בהדתה שלנו ואומרים שהלוואי שכל הציונות הדתית תעסוק בהדתה". בראיון הוא נשאל על כך וענה: "כשאמרתי 'הדתה' זה היה בציניות. המילה הזו הומצאה בידי עיתון 'הארץ' שרצה להוקיע הפצת תורה בעם ישראל. אתה יכול להעלות בדעתך שאדם מגיע לשיעור תורה שלא מרצונו ומיוזמתו? אנחנו פונים לצעירים חילונים מתל אביב שרוצים ללמוד על יהדות. אנחנו לא פועלים עם ילדים. אנחנו פועלים עם אנשים חכמים מאוד. אנחנו רק אומרים לציונות הדתית: תפסיקו לפחד מהיהדות שלכם. תפסיקו לפחד מהפורום החילוני. תפסיקו לפחד מאלה שמפחדים מדת. לא טעינו. פעלנו לפי החוק. היינו עם רישיון מסודר לאירוע, וקיבלנו הפגנה לא חוקית שטרפדה את זה. לא הצבנו מחיצה פיזית".

על השאלה האם דגלים הם לא מחיצה פיזית ענה: "ממש לא. הדגלים היו סמליים, היה רווח ביניהם והם לא מנעו מעבר. ההפגנה התארגנה הרבה לפני שידעו איזו מחיצה נציב, אם בכלל. הרסו לאלפיים איש את תפילת 'כל נדרי'. יש ניסיון השתקה של רבנים שדעותיהם אינן ליברליות ודבריהם אינם מוצאים חן בעיני הפנאטים הליברליים. כדי להשתיק אותם הם נלחמים בארגון ליברלי אמיתי כמו ראש יהודי, שמזמין את הרבנים גם אם הוא לא מסכים עם כל מה שהם אמרו בעבר".

זעירא נחוש להמשיך את פעילותו בעיר. "נולדתי בתל אביב, הייתי מתנחל 23 שנה, וחזרתי לתל אביב. זה הבית שלי, והשכנים שלי האהובים באים בהמוניהם לתפילת יום כיפור, אני מדבר על 95% מתפילה של 2,500 איש. זה סימן שיש ביקוש ליהדות. לצערנו הבריונות ניצחה, האלימות ניצחה, בדיוק כמו שבבית שני הסיקריקים ניצחו", סיכם.

תגיות:יום כיפורכיכר דיזנגוף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה