חם ברשת

"המפגינים שכחו מה זה להיות יהודים": הרשת סוערת בעקבות אירועי יום הכיפורים

תגובות נגד המחאות בתפילת יום הכיפורים. הבמאי מני אסייג פרסם פוסט בצאת הצום וכתב על המפגינים: "כנופיה מבישה". הזמר קובי אוז הזהיר עוד לפני האלימות שפרצה ביום הקדוש: "תיזהרו על היום העדין הזה, מהדברים האחרונים שנשארו טבעיים"

  • י"א תשרי התשפ"ד
(צילום: איתי רון / פלאש 90)(צילום: איתי רון / פלאש 90)
אא

הרשת ממשיכה לסעור בעקבות האירועים אמש בתל אביב בכניסת יום כיפור, במהלכם מפגינים מהשמאל גרמו להפסקת תפילת "כל נדרי" בכיכר דיזנגוף. ההתלהמות ברשתות החברתיות נגד המתפללים ונגד הפרדה מגדרית בזמן התפילה, שהחלה עוד לפני הצום, הובילה מהר מאוד לאלימות: הסרת המחיצות המאולתרות וניסיון להפריע גם לקיום תפילת הנעילה במקומות אחרים בארץ.

בצאת הצום, התגובות בעקבות התנהגות המפגינים לא איחרו לבוא. הבמאי והיוצר מני אסייג כתב הלילה: "גמר חתימה טובה עם ישראל. תפילה יהודית במרחב הציבורי במדינת היהודים (ובטח ביום כיפור), לעולם לא יכולה להיות התרסה או אצבע בעין כלפי מישהו, אלא אם המישהו הזה מתעב יהדות ומתנכר למורשת אבותיו. לצערנו הם הוכיחו שהם שכחו מה זה להיות יהודים, ובכך הוציאו את עצמם מהמחנה. כנופיה מבישה!".

העיתונאי ינון מגל כתב: "אשמים: רון חולדאי, השופטת הדס עובדיה מהמחוזי, השופט יצחק עמית מהעליון. והעדר המוסת, שונא היהדות שנלחם את קרב המאסף שלו באלימות ובאנטישמיות נגד מסורת מפוארת בת אלפי שנים שאף כוח בעולם לא יכל לה מעולם. וְהִיא שֶׁעָמְדָה לַאֲבוֹתֵינוּ וְלָנוּ שֶׁלֹּא אֶחָד בִּלְבַד עָמַד עָלֵינוּ לְכַלּוֹתֵינוּ אֶלָּא שֶׁבְּכָל דּוֹר וָדוֹר עוֹמְדִים עָלֵינוּ לְכַלּוֹתֵנוּ וְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא מַצִּילֵנוּ מִיָּדָם".

שר הבינוי והשיכון והשר במשרד רה"מ, יצחק גולדקנופף, לא נותר אדיש למראות. "אנשי השמאל מטיפים בכל הזדמנות להכלה ולקבלת השונה והאחר", כתב. "אתמול בתל אביב יצא המרצע מן השק; כנראה שזה נכון רק כלפי מסתננים ופלסטינים, אך כשזה מגיע לציבור שומרי המסורת, התורה והמצוות, הקבלה וההכלה נגמרים ומפנים את מקומם לאלימות. מסכת הצביעות נחשפה במלוא כיעורה. מצער מאוד שבשמאל הקיצוני ישנם כאלה שכנראה שכחו מהי היהדות ובשם המלחמה ברפורמה מוכנים לחלל את היום הקדוש ביותר בשנה. אני קורה למנהיגי השמאל לגלות אחריות ולעצור בזמן, בטרם יהיה מאוחר".

העיתונאי שמעון ריקלין כתב הבוקר: "עיריית תל אביב מארגנת ריצות לנשים בלבד במרחב הציבורי, עיריית תל אביב מארגנת פעילות לנשים בלבד במבנים ציבוריים, עיריית תל אביב גם מספקת מחיצות לתפילה מופרדת של מוסלמים בגן צ’ארלס קלור. כל אלו לא מפריעים ל'מתנגדי הפרדה'. מה כן מפריע להם? יהדות ודתיים. אז די עם השקרים".

תגיות:יום כיפורחם ברשתמפגינים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה