חדשות בעולם

יורש העצר הסעודי בן סלמאן בראיון: "אנחנו מתקרבים להסכם עם ישראל"

בריאיון נדיר לתקשורת האמריקנית, מוחמד בן סלמאן אישר התקדמות במגעים מול ישראל והבהיר: "אם יושג הסכם הוא יהיה החשוב ביותר מאז המלחמה הקרה". על האיום האיראני: "אם איראן תשיג נשק גרעיני, עלינו להחזיק בו גם כן"

  • ו' תשרי התשפ"ד
יורש העצר הסעודי בן סלמאן (צילום: shutterstock)יורש העצר הסעודי בן סלמאן (צילום: shutterstock)
אא

"בכל יום שעובר אנחנו מתקרבים להסכם עם ישראל" - כך אמר יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, בריאיון שערך הלילה (בין רביעי לחמישי) ברשת פוקס ניוז. בן סלמאן הבהיר כי לנושא הפלסטיני יש חשיבות בתהליך אך הכחיש את הדיווח באתר הסעודי "אילאף" לפיו השיחות נעצרו. 

"הסוגיה הפלסטינית חשובה מאוד לנורמליזציה עם ישראל, בכל יום אנחנו מתקרבים להסכם. אם ממשל ביידן יצליח להגיע להסכם כזה - הוא יהיה ההסכם החשוב ביותר מאז המלחמה הקרה", הוא הוסיף.

בהמשך אמר אם תושג פריצת דרך במשא ומתן - הוא ישתף פעולה "עם כל מי שינהיג את ישראל". הוא הסביר כי "השיחות נמשכות וטובות. אנחנו מקווים לשפר את חייהם של הפלסטינים, ולהפוך את ישראל לשחקנית במזרח התיכון".

הראיון עם בן סלמאן הוא חריג. הוא לא נוהג להתראיין בכלי תקשורת אמריקנים. הוא התייחס בו גם לאיום האיראני ואמר: "אם איראן תשיג נשק גרעיני, עלינו להחזיק בו גם כן. אנחנו מודאגים לגבי כל מדינה שמשיגה נשק גרעיני, זה צעד רע. כל מדינה שתשתמש בו - תוביל למלחמה עם העולם. להשיג נשק גרעיני זה חסר תועלת, כי אתה לא יכול להשתמש בו. אבל אם לאיראן יהיה נשק גרעיני - גם לנו יהיה מנסיבות ביטחוניות ועל מנת לבסס את כוחנו במזרח התיכון".

בנושא ליחסים עם איראן, הוא אמר: "רוצים שהיא תנהג באופן חיובי עם מדינות האזור". את היחסים בין ערב הסעודית לארצות הברית הוא הגדיר כ"מסובכים", אך הוסיף: "מערכת היחסים שלי עם הנשיא ביידן טובה".

תגיות:מוחמד בן סלמאןסעודיהנורמליזציה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה