פורום מומחיות

מה עושים כשאין זמן לילדים? האם אני עדיין אמא טובה?

האם אני אמא טובה מספיק גם אם אני עמוסה ולא מספיקה להקדיש להם זמן?

  • ה' תשרי התשפ"ד||עודכן
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אני אמא לארבעה ילדים. האם אני אמא טובה גם כשאני לא מצליחה להקדיש מספיק זמן לילדי? איך אפשר להעניק להם סביבה רגשית בריאה?

במהלך השוטף של החיים אנחנו מתמרנים בין הורות, זוגיות, עבודה ועוד, ולעיתים יש לנו נקיפות מצפון בנוגע לשאלה אם אנחנו ממלאים תפקידנו כהורים בצורה מיטבית.

תנוח דעתך. אם השאלות הללו מתעוררות אצלך - זה רק אומר שאת אמא אכפתית, דואגת ואחראית להתפתחות ילדיך.

גישות פסיכולוגיות רבות מדגישות את חשיבות הקשר בין ההורה לילד, קשר שבונה את ההתפתחות הרגשית, החברתית והשכלית של הילד.

לכן חשוב שאת, כהורה בעלת השפעה מרכזית על הילד, תמצאי זמן איכות עם הילד. תקבעו זמן שמתאים לך ולילד. במשך כ-10 דקות ביום לפחות, פנו זמן שבו את נמצאת אך ורק עם הילד, בלי מסיחים, קובעת איתו פעילות משותפת, כמו הליכה, משחק, הסתכלות באלבומים ועוד.

לא כמות הזמן אותו את מקדישה לילד קובעת, אלא העובדה שיש מפגש יומי שבו את מתפנה מעיסוקיך ורואה אותו. בכך את נותנת לו את מה שהוא צריך באמת: חום ואהבה.

(יפה איפרגן, MA, אשת חינוך ומטפלת CBT במחלקת "נפשי בשאלתי")

תגיות ועדכונים:

היו שותפים בזיכוי הרבים הגדול בעולם וקבלו את פרק התהילים האישי שלכם המסוגל לשמירה והגנה. לחצו כאן

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים