הרבנית חגית שירה

סדר העבודה נעשה בתוך לבך - והיום תתקבל תפילתך!

היום, כשאין לנו בית מקדש, דומה כל יהודי לכהן גדול. כל אחת זוכה ונכנסת ממש לקודש הקודשים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כשהיה בית המקדש עומד על מכונו, היו שערי ההיכל נפתחים ביום הכיפורים, והיה הכהן הגדול נכנס לפני ולפנים, והיו עיניהם של ישראל צופות ומביטות בעבודתו, והיה לבם מתעורר בתשובה. וכשהיו שומעים את שם המפורש יוצא מפיו – היו נמחלים עוונותיהם.

כיום, בשעת סדר העבודה, כשפותחים את שערי ההיכל בבית הכנסת, זה ממש כמו פתיחת ההיכל בבית המקדש. דמי בלבך את שערי ההיכל בבית הכנסת לשערי המקדש, התרגשי! זוהי עת רצון גדולה.

בכניסתו לקודש הקודשים כשבגדיו טהורים, מצנפת לראשו, אבנט למותניו וקטורת בידו, היה הכהן הגדול דומה למיכאל הכהן הגדול של מעלה. פניו בוערות היו כלפידים והיה כולו זוהר, זכה לשמוע את קול כנפיהם של הכרובים מנענעים ומקישים...

בחוץ התפללו ישראל ברתת ובתקוה שיצא הכהן הגדול בשלום, ובפנים היה הכהן הגדול עובד עבודתו בחרדת קודש, בשקט, בדומיה... וכשהיה ענן הקטורת עולה ומיתמר ונעשה כאשכול, ידע שנתכפר לישראל והתקבלה עבודתו, כנאמר: "אשכול הכופר דודי לי".

בשעה זו נעשתה שמחה גדולה בשמיים, ונמשכה השמחה לתוך קודש הקודשים, ואור מבושם בריח אפרסמון טהור מלמעלה היה מתפשט ונכנס פנימה. וכשהיה ריח טהור זה נכנס באפו של הכהן הגדול, היה מתיישב לבו וידע שזוהי עת רצון בשמיים (זוהר). או אז נשא תפילה בשמחה, והיו הכרובים נושאים כנפיהם ומזמרים.

כותב הזוהר הקדוש כי בקודש הקודשים לא היה הכהן בבחינת אדם. הוא היה בדרגה שלמעלה ממלאך, הוא היה כנשמה ללא גוף, והקדוש ברוך הוא בעצמו נכנס עמו. עוד מסביר הזוהר הקדוש ש"לפני ולפנים" הוא כגן עדן...

שם, לפני ולפנים, שם, כשהוא כולו נשמה – עלתה תפילתו לרצון, ולכן, אין לתאר את השמחה כשיצא בשלום מן הקודש כשאור שכינה מעטר את ראשו, אז היו כולם יודעים שהתקבלה תפילתו וחטאיהם כשלג הלבינו, והיו כורעים, משתחווים ואומרים: אשרי העם שככה לו...

היום, כשאין לנו בית מקדש, לא כהן גדול ולא קודש הקודשים, כשאנו מזכירים את עבודת הכהן הגדול, מתרגשים ומתגעגעים, דומה כל יהודי לכהן גדול. כל אחת זוכה ונכנסת ממש לקודש הקודשים.

כווני היטב, השתיקי את הקולות החיצוניים!

אמת, מה נהדר מראה פניך. את זוהרת, פניך בוערות כלפידים, לבך פועם, נוגע ומתמזג עם הבורא, הגוף מתפשט, ואת בדרגה למעלה ממלאך, נשמה ללא גוף...

והשם איתך, ממש איתך! ואם תקשיבי היטב, תוכלי לשמוע את משק כנפיהם של הכרובים שעליך. אור מבושם בריח אפרסמון טהור עוטף אותך, ואת ממש בגן עדן.

סדר העבודה נעשה בתוך לבך. זו עת רצון, יש שמחה גדולה בשמיים עכשיו, והיא נמשכת ויורדת, פנימה, אליך.

היום תקובל תפילתך, וחטאיך כשלג ילבינו!

גמר חתימה טובה.

תגיות:סידורהרבנית חגית שירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה