חם ברשת

"אנשי השנה שלי הם הצדיקים הנסתרים שתורמים תפילין"

הבמאי מני אסייג בחר את אנשי השנה שלו והוסיף: "פי 2 נשים מגברים בסליחות. בזכותן עתידין להיגאל". ומהי תמונת השנה שלו?

  • ד' תשרי התשפ"ד
מני אסייג (צילום: יח"צ שנות ה80)מני אסייג (צילום: יח"צ שנות ה80)
אא

הבמאי מני אסייג כתב פוסט ויראלי לעוקביו, עם סיכום השנה שלו, בו צירף תמונה שלו מערב סליחות בבית שאן. מה הפך אותו לויראלי, אתם שואלים? על כך הוא ענה לעוקביו.

"מהסליחות בבית שאן בליל אמש שמארגן אחי האהוב הרב יוסי ארמה", כתב תחת התמונה. "מה כל כך יפה בתמונה הזו (חוץ ממני כמובן)? שכל ההמון המקודש והעוצמתי הזה הוא נשים, שמספרן היה כפול פי 2 לפחות מהגברים".

אסייג הוסיף כי "כמה זה יפה ומעודד לראות את אלה שאחראיות לחינוך הדור הבא, שיישאר בזכותן מחובר למסורת היהודית שבלעדיה מה ומי אנחנו? בזכות נשים צדקניות נגאלו ישראל ובזכותן עתידין להיגאל".

מוקדם יותר הוסיף אסייג מיהו איש השנה שלו. "איש השנה שלי זה ההוא/ההם הצדיקים האלמוניים הנדיבים והנפלאים שסייעו לי כל כך במבצע התפילין חובק הארץ, שבו חולקו בשנת תשפ"ג כמעט 100 ערכות תפילין מהודרים לילדי בר מצווה ולאחרים שידם אינה משגת. נמשיך לעשות השתדלות לקדש שם שמים ולהפיץ את המצווה הכל כך חשובה הזו לעתיד עמנו. בע"ה ובס"ד. תבורכו משמים צדיקים נסתרים".

אסייג גם בחר את תמונת השנה שלו - ובה הוא נראה מניח תפילין בכניסה למחנה ההשמדה אושוויץ תחת הכיתוב "העבודה משחררת". "עשיתי כמה וכמה דברים השנה, אבל זה הדבר הכי משמעותי (בפער) שעשיתי בשנת תשפ״ג! זה היה חלום שלי להניח תפילין על האדמה שספוגה בדמם של מיליוני אחינו ואחיותינו הקדושים, ועשיתי את זה בגאווה גדולה והתכוונות אינסופית לעילוי נשמתם הטהורה. לא נשכח ולא נסלח! שנה טובה ומשובחת עם ישראל", כתב.

 

 

תגיות:מני אסייגתפילין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה