חדשות בארץ

בעקבות עסקת טיעון: שנת מאסר לערבי ישראלי שהיה בקשר עם גורמים איראניים

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע את יעקוב אבו אל-קיעאן במגע עם סוכן חוץ ובמסירת ידיעה לאויב. אבו אל-קיעאן: "הבינו שאין שום פגיעה בביטחון המדינה. לעולם לא אפגע בישראל"

בית המשפט בבאר שבע (צילום: Nati Shohat/Flash90)בית המשפט בבאר שבע (צילום: Nati Shohat/Flash90)
אא

פרקליטות מחוז דרום הציגה היום (שלישי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע הסדר טיעון, שנחתם עם יעקוב אבו אל-קיעאן, שנאשם במגע עם סוכן חוץ ומסירת ידיעה לאיראן. כך דוח באתר YNET.

אבו אל-קיעאן, תושב חורה, היה בעבר מיועד לרוץ לכנסת ברשימת "תלם" של משה יעלון. עם הצגת הסדר הטיעון אמר: "מעולם לא ריגלתי ומעולם לא מסרתי שום ידיעה שתפגע בביטחון המדינה. טוב שגם שב"כ והפרקליטות הבינו שאין שום פגיעה בביטחון המדינה. מדינת ישראל יקרה עבורי, כל חיי עזרתי למדינה. אני אוהב אותה ולעולם לא אפגע בה". הפרקליטות תבקש עונש מאסר של שנה בפועל, בניכוי שלושה חודשים שהיה עצור בתחילת הפרשה.

הנאשם נעצר לפני כשנתיים, בעקבות מידע שהתקבל בשב"כ, לפיו העביר לאיראנים מידע אודות לוח הזמנים והמיקום של בני גנץ, כשהיה שר הביטחון.

אבו אל-קיעאן הכחיש את הנטען נגדו וטען כי מדובר במידע עסקי ששיתף עם אנשי עסקים עיראקים, לבנונים ואיראנים וכי השיחות היו סביב ניצול "הזדמנויות עסקיות לכאורה במדינות ערביות באזור". הפרקליטות התעקשה בתחילת ההליך המשפטי כי הנאשם מסר גם מידע על אודות פעילות כוחות הביטחון בישראל ועל עסקאות צבאיות בין ישראל לארה"ב – מידע שנודע לו מהתקשורת או מקשריו עם אנשים שונים בישראל.

בסופו של ההליך, בתום עסקת טיעון שנרקמה, הורשע רק במגע עם סוכן חוץ, בשל האיסור לקיים קשרים עם תושבי מדינות אויב.

נציג הפרקליטות אמר בתום הגשת ההסדר לבית המשפט כי "אנחנו רוצים להעביר מסר מרתיע של מאסר מאחורי סורג ובריח, גם אם העבירות אינן ברף הגבוה".

סנגוריו של הנאשם, עורכי הדין אבי חימי ומשה וייס, ביקשו מבית המשפט לכבד את הסדר הטיעון, שאליו הגיעו לאחר שהחל שלב ההוכחות במשפט. חימי ביקש כי את עונש המאסר ירצה אבו אל-קיעאן בעבודות שירות. הגענו להסדר טיעון ולפיו הדגש הוא שיעקוב לא ניסה לפגוע בביטחון המדינה, ולא פגע בו".

תגיות:בית משפטריגול עבור איראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה