חדשות בריאות

שמרו על מחסנית עדשות המגע שלכם: כמעט ואיבד את עינו בגלל זיהום בהן

תושב הדרום הגיע לטיפול בבית החולים באשדוד עם זיהום חמור בעין, שסיכן את ראייתו. בדיקה העלתה כי הגורם לזיהום היא מחסנית העדשות שלא טופלה כראוי

אסותא אשדוד (צילום: Yossi Aloni/Flash90)אסותא אשדוד (צילום: Yossi Aloni/Flash90)
אא

בית החולים אסותא אשדוד יצא היום (שלישי)בקריאה לכל המחזיק ברשותו עדשות מגע, לשמור על ניקיון המחסנית המאחסנת את העדשות. זאת בעקבות זיהום חמור בקרנית העין, שנגרם למטופל עקב תחזוקה לקויה של אותה מחסנית.

על פי בית החולים, אל מיון מחלקת עיניים הגיע לפני כחודש גבר בעשור השמיני לחייו, תושב העיר אשדוד, בעקבות כאבים עזים וטשטוש ראיה חמור בעין שמאל. לדבריו, הכאבים החלו כשבועיים טרם קבלתו, אך בימים האחרונים הם הפכו לבלתי נסבלים.

במהלך בדיקת העיניים אובחנה ירידה משמעותית בראיית עין שמאל, עם אודם, נפיחות בעפעפיים, עכירות ניכרת ובצקת בקרנית, המעידים על תהליך דלקתי וזיהומי חמור ומתקדם. התמונה הקלינית בעינו של המטופל הצביעה על דלקת קרנית חמורה, שיכולה להתאים לזיהום באקנטמבה – מדובר בפרזיט שהינו ייצור חד תאי שיכול להוביל לזיהום קשה בעין עד לכדי אובדן הראייה.

לאחר שנמצא שהמטופל מרכיב עדשות מגע באופן קבוע, ביקשו הרופאים לבחון את מחסנית העדשות ולבדוק האם מקור הזיהום הוא משם. לאחר בדיקות, הובהר כי אכן מחסנית העדשות היא המקור לזיהום, וככל הנראה לא טופלה כנדרש תקופה ארוכה.

בהתאם לממצאים המטופל קיבל טיפול רחב טווח באנטיביוטיקה וטיפול אנטי פטרייתי, לצד טיפול המכוון להתמודדות עם האקנטמבה עצמה. המטופל מאושפז עד היום.

ד"ר פני שגב, מנהלת יחידת הקרנית והעדשה במחלקת העיניים של בית החולים: "מדובר בזיהום קרנית קשה מאוד שהטיפול בו ארוך וקשה. זה המקום להעלות את המודעות להרכבת עדשות מגע בצורה בטוחה, תוך הקפדה על היגיינה של עדשות המגע, תמיסות חומרי הניקוי והמחסנית שלהן. יש להימנע מכניסה למקורות מים עם עדשות מגע, ובמידה וקיים גירוי עיני ואף גירוי קל לא להרכיב את עדשות המגע ולפנות מיד לבדיקת עיניים, מאחר ועדשות מגע יכולות לגרום לזיהומים קשים מאוד שמסכנים את הראייה ואת העין בכלל ועלולים אף להסתיים בהשתלת קרנית בניסיון להציל את העין".

תגיות:עיניםבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה