חדשות בארץ

הסתה בשידור חי | רון קופמן: החרדים – "סרטן בציבוריות"

השדרן הרדיו חולל סערה כשאמר בשידור חי "13 אחוז מהציבור הם סרטן בציבוריות". יו"ר ש"ס, אריה דרעי: "שפל נורא. אמירות מחרידות ומזעזעות שחייבים להוקיע אותן מכל וכל"

  • ד' תשרי התשפ"ד
קופמן (צילום: משה שי, פלאש 90)קופמן (צילום: משה שי, פלאש 90)
אא

(עודכן: 12:17)

העיתונאי ושדרן הרדיו רון קופמן חולל הבוקר (שלישי) סערה כשכינה את המגזר החרדי "סרטן".

דבריו של קופמן נאמרו בשידור חי ברדיו 103FM. "אנחנו צריכים לנקות את המקום מבפנים, את האייכלרים", אמר, "13 אחוז מהציבור שהם סרטן בציבוריות".

יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי, הגיב על דבריו של קופמן: "לכנות ציבור יהודי ענק כ'סרטן' הוא שפל נורא המזכיר את מה שעשו האויבים שלנו בגולה, כששללו צלם אנוש מהיהודים והתירו את דמם. אלו אמירות מחרידות ומזעזעות שחייבים להוקיע אותן מכל וכל. אסור לתת לשום חילוקי דעות לדרדר את השיח להסתה קשה שכזו".

סגנית שר האוצר, ח"כ מיכל וולדיגר, תקפה: "‏רון קופמן ידוע כאיש עם פה גדול, אבל האמירה שלו היום חייבת לעלות לו בכיסא. לכל קו יש קו אדום. החרדים הם לא סרטן, הם מגזר אהוב ויקר. אולי כדאי לבקר במחלקה אונקולוגית לפני שמוציאים כאלה גידופים מהפה".

העיתונאי אבי מימרן תהה: "צריך 'לנקות' 13% מהציבור. רון, איך מנקים שלושה עשר אחוז מהאוכלוסייה? תאי גזים? השמדה? טרנספר?".

יועץ התקשורת אבי גרינצייג תקף: "קופמן חייב לעוף כבר הבוקר מכל במה שיש לו. שום כלי תקשורת שמכבד את עצמו לא יכול להעסיק אדם שקורא למיליון ורבע אזרחים 'סרטן'".

איש התקשורת מנחם קולדצקי כתב: "לשמוע ולהתחלחל. רון קופמן בהסתה חסרת רסן ב-103 על המגזר החרדי. רדיו ללא הפסקה צריכים להעיף את המטורף הזה על טיל. אין מקומו ברדיו".

הכתב ישי כהן מתח ביקורת חריפה על ראשי האופוזיציה: "השתיקה שלהם להסתה נגד הציבור החרדי מבישה. עד שהם ישמיעו קול, אולי תעזרו לרון קופמן למצוא דרכים 'לנקות' את החרדים מהמדינה. סליחה, את הסרטן. אולי כימותרפיה? מעניין איך חבורת הצבועים הזו הייתה מגיבה אם מגיש בגלי ישראל היה מתבטא כך על המפגינים נגד הרפורמה המשפטית".

מנכ"ל ארגון "בצלמו", שי גליק, פנה בתלונה לנציב פניות הציבור ברשות השנייה, דוד רגב, ודרש לפתוח בהליך הפרה והשעיה נגד קופמן: "אין לי מילים אפילו להביע את הזעזוע, ששדרן במדינת ישראל, מדינת היהודים, מעז לקרוא לאחיו ובני עמו את המילה הגרועה ביותר בארסנל המילים. האיש הזה חייב להיות מושעה באופן מיידי. על הרשות לפתוח בהליך הפרה, ואני מקווה שבזמן שהוא מושעה הוא יסתובב קצת במחלקות הסרטן בבתי החולים, יראה את כמות ההתנדבות החרדית, יבין בעצמו כמה שהוא טעה ויתנצל, ויתחיל להתנדב בארגונים האלה".

בעקבות הסערה, פרסמה קופמן הודעת התנצלות: "טעיתי כשהכללתי, אני מתנצל בפני הציבור החרדי על הדברים וחוזר בי מהם. כוונתי הייתה ביקורת כלפי אייכלר וההנהגה החרדית, שאיתם יש לי בעיה עמוקה".

תגיות:חרדיםרון קופמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה