סמארטפונים ואינטרנט

ניצול: קשישה קיבלה חיוב של 700 שקל על שיחה לחו"ל שלא ביצעה

קשישה קיבלה חיוב של 700 שקל על שיחה לחו"ל שמעולם לא ביצעה. חברת הסלולר סירבה לבטל את החיוב. לאחר בדיקה מעמיקה, כנראה מדובר בהונאה שיכולה לקרות לכל אחד מאיתנו

אילוסטרציה אילוסטרציה
אא

קשישה קיבלה חיוב גבוה וחריג על סך 749.2 שקל בחשבון הסלולר שלה. כשהתקשרה לחברה לברר מדוע הסכום גבוה כל כך, נציגי השירות הסבירו לה ששוחחה עם מספר טלפון צרפתי במשך כשעתיים, מה שעלה לה 686.38 שקל. לסכום זה התווסף התשלום החודשי, שירות של תא קולי וחיוב נוסף על סך 8 שקל.

הקשישה ניסתה להסביר שמעולם לא שוחחה עם מישהו בצרפת, אך בחברה סירבו לבטל לה את החיוב. במקום, הציעו לה הנחה של 20%.

אחייניתה של הקשישה החליטה לא לוותר ולדבר שוב עם חברת התקשורת פרטנר על מנת לבטל את החיוב. בראיון ל-YNET היא אמרה: "דודה לאה היא לקוחה של חברת פרטנר המון שנים. אישה מבוגרת מעל גיל 70, שאינה בקיאה טכנולוגית והסלולרי שלה ישן מאוד. בשבועיים האחרונים כל המשפחה התגייסה על מנת לסייע לה להתמודד מול פרטנר".

"דודתי קיבלה חיוב של 749 שקל בחודש אוגוסט בטענה שהיא הוציאה שיחה לצרפת שנמשכה כ-120 דקות. יש לציין שאנחנו לא קשורים בשום צורה לצרפת, אנחנו גרוזינים בכלל. אין לנו אף אחד בצרפת. איש מאיתנו לא היה בצרפת השנה, אין לה קרובי משפחה או חברים שם. היא לא התקשרה לצרפת ויותר מכך היא בקושי יודעת להוציא שיחות בטלפון הסלולרי. בינתיים, חסמתי לה את האופציה לקבל או להוציא שיחות לחו"ל".

בפרטנר, לעומת זאת, אמרו לאחייניתה שבפירוט שיחות באתר שלהם השיחה מופיעה, וכאמור הסכימו להפחית את הסכום ב-20%, אך זה לא משמעותי בשביל אישה מבוגרת שחיה על קבצת פנסיה. "היא לא עשתה שום דבר רע. היא לא דיברה במשך שעתיים עם צרפת. זה מעולם לא קרה. היא עוברת ימים לחוצים במחשבות על הכסף ועל ההונאה. פרטנר מסרבים לזכות אותה. הלקוחה לא צריכה לסבול מהונאות שהחברה לא יודעת להתמודד איתן. אנחנו מבקשים ומתחננים לעזרה".

לאחר בדיקה מעמיקה של חברת התקשורת הסלולרית עלה כי מדובר במספר מפולינזיה הצרפתית, שנמצאת בדרום האוקיינוס השקט, מה שרק מעלה את החשד שמדובר בהונאה כי הקשישה אינה מכירה שום אדם באזור. ההשערה היא שמדובר בהונאה מסוג "צנתוק" – כאשר הנוכלים מתקשרים, מנתקים והלקוח חוזר למספר אליו התקשרו. לעיתים לקוחות שוכחים לסיים את השיחה ולכן היא נמשכת זמן רב.

מפרטנר נמסר בתגובה: "מבדיקה במערכות החברה עולה כי אכן בוצעה שיחה לחו"ל. עם זאת, לאור נסיבות המקרה הלקוחה תזוכה במלוא הסכום. על מנת להימנע ממקרים אלו, אנו ממליצים ללקוחותינו לחסום שיחות לחו"ל, במידה שאין צורך בשירות זה".

תגיות:חיובקשישיםטלפוןנייד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה