חדשות בעולם

האסון בלוב: למעלה מ-11 אלף הרוגים, המחלצים מחפשים אלפי נעדרים מתחת להריסות

הממשל המרכזי בלוב דיווח על 11,200 הרוגים. ועדת החקירה הפנימית העלתה ליקויים וכשלים בתחזוקת הסכרים שהיו אמורים למנוע את השיטפונות

אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

לוב לא מצליחה להתמודד עם האסון שפקד אותה. התקשורת המקומית במדינה השסועה לשניים דיווחה היום (שני), כי לפי ההערכות כ-11,200 בני אדם נהרגו בשיטפון שפקד את אזורי הערים דרנה ובנגזי, ונגרם עקב סופת הציקלון "דניאל".

בלוב שתי ממשלות, שכן המדינה מחולקת עקב מלחמת האזרחים שהחלה לאחר הדחתו של הרודן מועמר קדאפי. החלק המערבי נשלט ברובו על ידי הממשלה הנבחרת, היושבת בטריפולי ונתמכת על ידי האו"ם, ואילו החלק המזרחי, בו אירע האסון, נשלט על ידי "הצבא הלאומי הלובי" בראשו עומד הגנרל חליפה חפתר.

החלוקה והיריבות בין שתי "הממשלות" מקשות גם על פעולות החילוץ, שכן חלק מהמדינות שלחו כסף וכוחות חילוץ לאזור שנפגע. מדינות אחרות שלחו ציוד וכסף לממשל המרכזי היושב בטריפולי, אולם אלו טרם הועברו מזרחה.

הממשל המוכר על ידי האו"ם, בראשו עומד ראש הממשלה עבד אל-חמיד א-דבייבה, הוא זה שסיפק נתונים על מימדי האסון לארגון הבריאות העולמי ולאו"ם. על פי נתונים אלו, כעשרת אלפים בני אדם נעדרים באזור האסון וייתכן והמספר גבוה יותר, שכן עיירות רבות מוגדרות "מנותקות והרוסות" ואין אליהן גישה.

העיר דרנה היא שנפגעה בצורה הקשה ביותר. כששת אלפים הרוגים ועשרות אלפי בני אדם נותרו ללא קורת גג. כוחות החילוץ הפועלים בעיר מתקשים לפנות גופות מהרחובות, ומחפשים במקביל ניצולים או הרוגים מתחת להריסות.

חקירה שהחלה לפני מספר ימים, לבירור נסיבות האסון, העלתה כי הסכרים, שאמורים להגן על העיר דרנה וחלק מהעיר בנגזי, קרסו עם תחילת השיטפון והסופה. מהנדסים שבדקו את הסכרים גילו כי הם לא תוחזקו במשך כעשרים שנה, ורובם היו מלאי "סדקים מסוכנים".

דובר "הצבא הלאומי הלובי", אחמד מיסמרי, אישר את המידע. עוד עלה מהדיווח כי בדרנה, למשל, לא פועל בית חולים מזה כעשר שנים ולמעשה לא ניתן היה לספק סיוע רפואי מהיר ומציל חיים בעת קרות האסון.

תגיות:לובאסון טבע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה