חדשות בעולם

אוקראינה ורוסיה שלחו "שנה טובה לישראל" - איזו ברכה מרגשת יותר?

זלנסקי ופוטין שלחו אגרות ברכה, כאשר גם שם הוזכר ההיבט הפוליטי והמלחמה בין שתי המדינות. ומה איחלו צרפת וגרמניה לקראת השנה החדשה?

  • ג' תשרי התשפ"ד
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

במהלך ראש השנה שלחו ברחבי העולם איחולים חמים לישראל לקראת השנה החדשה. חלק מהמדינות שלחו איגרת ברכה לקהילה היהודית ואחרים פרסמו את הברכה ברשתות החברתיות. בין היתר, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי וראש ממשלת אוקראינה, דניס שמיהל, כתבו איגרת ברכה ליהודי המדינה, שהועברה לרב הראשי של קייב יונתן מרקוביץ'. באיגרת ציינו את התפילות היהודיות ואת התקיעות בשופר, שמסמלות לדבריהם תקווה.

"התקוות הללו משלימות על ידי האמונה המשותפת שלנו בניצחון המוחלט על הכובש הרוסי", נכתב. "אנו מאחלים שנה טובה ומלאה במעשים טובים, בשם השלום והשגשוג של אוקראינה".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שלח מכתב ברכה לרב הראשי של רוסיה, הרב בערל לאזאר. "ידידים נכבדים, קבלו נא את ברכותיי הלבביות לרגל ראש השנה", כתב. "חג זה, הפותח שנה חדשה לפי הלוח היהודי, קורא לתשובה, מעניק שמחה ותקווה טובה, משרת את השכנת הערכים המוסריים ומחזק בלבבות את השאיפה לאידיאלים הנשגבים של טוב לב ורחמנות".

"משמח הוא שיהודי רוסיה, הנאמנים למסורתם עתיקת הימים, תורמים תרומה בעלת משקל לשמירה על הרבגוניות התרבותית של ארצנו, עושים הרבה בתחום החינוך ומסייעים בזה להרמוניה בין העמים בחברה שלנו", כתב בהמשך. "במאות הקהילות היהודיות הפזורות בכל רוסיה, הושלמו ההכנות הרבות לקליטת אלפי היהודים, לתפילות וסעודות החג, כהמשך לפעילות השנתית והרב-גוניות במשך כל השנה כולה".

שגריר צרפת בישראל, פרדריק ז'ורנס, פרסם תמונה של תפוח ודבש מהעיר נורמנדי. "השנה שחלפה הייתה לא פשוטה עבור ישראל והעם היהודי כולו", כתב. "מחשבותיי נתונות במיוחד לקורבנות הטרור, הגזענות והאנטישמיות – שבהם יש להילחם תמיד. לכן אני מאחל לכולם שהשנה החדשה תהיה בסימן נטיית חסד וסולידריות. אלה שני יסודות מרכזיים ביהדות – אבל למעשה, אלה ערכים אוניברסליים".

שגריר גרמניה בישראל, שטפן זייברט, צילם סרטון בו אמר: "שלושה דברים טובים קרו השבוע: הקהילה היהודית בברלין קיבלה בית חדש, משלחת ישראלית ביקרה לראשונה בסעודיה, ואנחנו זכינו באליפות העולם בכדורסל – אבל לפחות ישראל עדיין במוקדמות היורו בכדורגל", אמר. "אני מאחל לכל ישראל שנה טובה ומתוקה, ושהשנה החדשה תביא בריאות, עושר ושלום לכל עמי האזור".

תגיות:רוסיהשנה טובהאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה