חדשות בארץ

נתניהו: "שהמפגינים הישראלים יפגינו גם נגד אלה ששוללים את זכות קיומה של ישראל"

לשכת ראש הממשלה פרסמה הבהרה בעקבות דבריו נגד מפגיני השמאל: "אזרחים ישראלים מפגינים לצד תומכי BDS. דבר שמעולם לא קרה"

בנימין נתניהו (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)בנימין נתניהו (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

(עדכון 18:00)

לשכתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פרסמה היום (שני) הבהרה, בעקבות דבריו נגד מפגיני השמאל, שמתכוונים להפגין בארה"ב במהלך ביקורו בעצרת האו"ם ובמקומות נוספים.

הלילה, בטרם המריא לביקור באמריקה, אמר נתניהו על המפגינים נגדו כי "הם חוברים לאש"ף ולאיראן. המחאה מאורגנת וממומנת ופורמת את כל הגבולות. הם הביאו לכך שחסימת צירים וסרבנות הם דברים נורמליים. הם מוציאים את דיבתה של ישראל בעולם".

לשכת ראש הממשלה הבהירה, כאמור, את הכוונה מאחורי דבריו של נתניהו: "כשראש הממשלה השתמש במילה 'חוברים', הוא התכוון לעובדה שבזמן שראש ממשלת ישראל ייצג את מדינת ישראל בבימת האו"ם, יפגינו במקביל לתומכי אש"ף וה-BDS - אזרחים ישראלים - דבר שלא קרה מעולם. יש לקוות שהמפגינים הישראלים ייקחו לפחות כמה דקות להפגין גם נגד אלה ששוללים את זכות קיומה של מדינת ישראל".

בשבוע שעבר פורסם כי מארגני המחאה נגד נתניהו בארה"ב קיימו סדרה של כנסים כדי לגייס כספים מתורמים פוטנציאלים, על מנת לממן את ההפגנות. תמורת 20 אלף דולרים, למשל, הבטיחו המארגנים גם פגישה אישית של תורמי הסכומים הגבוהים עם שקמה ברסלר. מארגני המחאה בישראל טענו כי הם אינם עומדים מאחורי היוזמה.

היום החלו מתנגדיו של נתניהו להפגין בקליפורניה, שם נחת ראש הממשלה לקראת פגישתו עם אנשי עסקים ואחרים, בהם אילון מאסק, המחזיק בשלל חברות בהן טוויטר.

מטה "חופשי בארצנו" הפועל נגד הרפומה המשפטית, הגיש אחר הצהריים תלונה במשטרה נגד ראש הממשלה, בגין הסתה.

דבריו של נתניהו הלילה, והתקיפה הנגדית של מתנגדי הרפורמה המשפטית, שכינו אותו "דיקטטור" וקראו לאנשי ממשל ביידן שלא לפגוש אותו, גררו גל של תגובות.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר: "פעם הייתה כאן ממלכתיות. היה ברור שמתווכחים ומפגינים בבית, אבל כשראש ממשלה יוצא בשליחות כולנו לייצג את ישראל בחו"ל, כולנו מגבים אותו. המפגינים בחו"ל הם אכן פעילי BDS שפוגעים בישראל והתמיכה שהם מקבלים מגנץ ולפיד מוכיחה שגם הם חצו את כל הקווים האדומים והפכו לאופוזיציה למדינה, תתביישו לכם".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ השיב לו: "המתקפה של נתניהו, תוך האשמת המפגינים בארה"ב בחבירה לאויבינו, חמורה וראויה לכל גינוי. גם אם לא מסכימים על דרך הפעולה, מדובר בפטריוטים, אוהבי המדינה".

העיתונאי בן דרור ימיני פרסם גם הוא הודעה המתייחסת לדברי נתניהו ויצא נגד פעילי המחאה: "אני, כתומך במחאה, יש לי בעיה קשה עם מה שקרה למחאה בשבועות האחרונים. להקרין על בנין האו"ם סיסמאות בגנות ראש ממשלת ישראל זה פגיעה במדינת ישראל. או לקרוא לביידן לא לפגוש את נתניהו. אני שומע את הדיבורים 'בואו נפגע בסיוע האמריקני לישראל'. הם חצו קווים אדומים".

ח"כ אלמוג כהן (עוצמה יהודית) התייחס למפגינים נגד נתניהו ולדבריו של ראש הממשלה. בריאיון לרדיו קול ברמה ציין כי "מבחינה עובדתית זאת המציאות. חיזבאללה מדברר אותם". ח"כ בועז ביסמוט (הליכוד) הוסיף כי "המחאה פוגעת בישראל. יש כללים מחוץ למדינה, לא תוקפים את ראש הממשלה ואת ישראל. יש כאן אנשים רדיקליים וכל מיני כלומניקים שרק רוצים להפיל את השלטון".

גם ח"כ זאב אלקין יצא להגנתו של ראש הממשלה ואמר: "אני לא חסיד של הפגנות נגד ראש ממשלת ישראל בחו"ל. כשנתניהו בביקור מדיני חשוב, גם אם יש לי מחלוקת אידיאולוגית איתו, כולנו צריכים להתפלל להצלחתו כי הוא מייצג את כל המדינה".

 

תגיות:בנימין נתניהוהפגנות השמאל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה