חדשות בעולם

אסון באומן: בן 55 מנתיבות התמוטט ומת לעיני ילדיו

לאחר תפילת מנחה, נפטר דוד מירילאשוילי בכניסה לציון רבי נחמן מברסלב בעיירה האוקראינית. משרד החוץ פועל להעברת גופתו לקבורה בישראל

  • ג' תשרי התשפ"ד
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

אסון באומן בראש השנה: תושב נתיבות בן 55, דוד מירילאשוילי, התמוטט אמש (ראשון) ומת לעיני ילדיו, זאת לאחר תפילת מנחה בכניסה לציון רבי נחמן מברסלב. צוותי הצלה שהוזעקו למקום ביצעו בו פעולות החייאה, אולם נאלצו לקבוע את מותו.

כעת, משרד החוץ ושגרירות ישראל בקייב פועלים על מנת להביא את גופתו לקבורה. "הנושא מטופל על ידי נציגי משרד החוץ במקום בשיתוף פעולה עם זק"א והרשויות המקומיות באוקראינה, זאת במטרה להעביר את ארונו ארצה בהקדם האפשרי", נמסר ממשרד החוץ.

צוותי איחוד הצלה מישראל וארה"ב סייעו במהלך שהות הישראלים באומן בראש השנה. "לפי שעה, טופלו מעל 1000 מקרי חירום וסיוע רפואי שהתקבלו למוקד הבינלאומי של איחוד הצלה מהעיר אומן שבאוקראינה. למרבה הצער בתום מאמצי החייאה נקבע מותו של ישראלי כבן 55 שאיבד את ההכרה בסמוך לצאת החג", נמסר משם.

כזכור, ההגעה של ישראלים רבים לאומן נעשתה על אף אזהרות מישראל. באוקראינה הזהירו מפני הגעה המונית של ישראלים ולפני כשבועיים שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו, עם נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, בנושא. האחרון יספר כי אין באומן מספיק מקלטים לתושבי המקום ובהתאם לכך גם לתיירים מבחוץ.

נפתלי רבינוביץ', מפקד מבצעים של איחוד הצלה באומן, סיפר: "בצהרי החג נמסר לנו על אדם שהתמוטט ואיבד את ההכרה. החובשים וצוות מרפאת אומן ביצעו בו פעולות החייאה כולל מתן שוקים חשמליים בניסיון להציל את חייו אך למרבה הצער נאלצו לקבוע את מותו. עסקני ברסלב בראשות העסקן הרפואי דודי רפפורט פועלים להטסת גופתו ארצה".

מתס שפירא ראש סניף איחוד הצלה באומן, הוסיף: "אמבולנסים של איחוד הצלה יישארו בכוננות עד לצאת יום הכיפורים עם חובשים שיפעלו במשמרות סביב השעון. במידת הצורך אמבולנסים של איחוד הצלה יפנו את מי שצריך לבתי חולים מקומיים".

הרב הלל כהן, מנהל איחוד הצלה מרחב אוקראינה, מסר: "בסיוע חברת פספורטכארד, שלושה מטופלים שעברו התקפי לב, וחולה עם דלקת בתוספתן (אפנדציט) פונו מהמרפאה על ידי אמבולנסים של איחוד הצלה לבתי חולים באודסה. רוב הציבור נשמע להמלצות ועשה ביטוח נסיעות לחו"ל, דבר המקל רבות על המשך הטיפול והאשפוז באוקראינה".

תשובהתשובה לכולםהעברה

תגיות:אסוןאומן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה