חדשות בארץ

מטורקיה לעזה: 16 טון חומר להכנת רקטות אותרו בנמל אשדוד

אנשי המכס בנמל הימי חשדו במכולה שהגיעה מטורקיה. במסמכים הנלווים צוין כי היא מכילה גבס. בדיקת מעבדה חשפה את התכולה האמיתית. השב"כ מעורב בחקירה

החומר שנתפס (צילום: דוברות רשות המיסים)החומר שנתפס (צילום: דוברות רשות המיסים)
אא

הותר היום (חמישי) לפרסום כי במהלך חודש יולי חשפו אנשי המכס בנמל אשדוד ניסיון להבריח לעזה, דרך ישראל, חומר המיועד להכנת רקטות.

החקירה החלה בעקבות הגעת שתי מכולות מטורקיה, במשקל של 54 טון, שיועדו להגיע לעזה דרך המעברים היבשתיים. במסמכים הנלווים צוין כי הן מכילות שקי גבס. במהלך הבידוק עלה החשד של בודקי המכס כי חלק מהחומר שנמצא במכולות אינו גבס.

החומר נלקח לבדיקת מעבדה, אשר אימתה את החשד כי החומר החשוד שאותר הינו אמוניום כלוריד, במשקל של 16 טון, אשר הוחבא בין שקי הגבס. אמוניום כלוריד הינו חומר דו שימושי, המוכר כמשמש את ארגוני הטרור בעזה להליך ייצור הרקטות, אשר בסופו משוגרות לכיוון מדינת ישראל. השב"כ ממשיך בחקירה.

אין זו פעם ראשונה השנה שמגיעות מכולות מטורקיה, שיעדן עזה או הרשות הפלסטיניות, ומכילות אמצעי לחימה. במאי נעצרו שני ערבים ישראלים, מג'דיידה ומסחנין, בתום חקירה סמויה של המכס בחיפה והיחידה המרכזית של מחוז חוף במשטרה.

החקירה בנושא נפתחה לאחר שבמהלך בדיקת מכולה שתכולתה הוצהרה כ"ציוד למסעדות", והגיעה מטורקיה, עלה החשד שהיא מכילה ציוד אחר. בבדיקה אותרו מאות חלקים של כלי נשק שהוסתרו, בהם מכלולים וחלקים שונים לנשק מסוג M16. במהלך החקירה נמצאו מכולות נוספות שהוצהרו כמכילות ביגוד, כלי בית, הלבשה וטקסטיל, אך בפועל נתפסו גם בהן חלקי נשק.

תגיות:טרורנמל אשדודרשות המיסים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה