חדשות בארץ

הפלסטינים טוענים שישראל העבירה להם כלי נשק. נתניהו: "פייק ניוז"

גורמים ברשות ציינו כי ממשלת ישראל אישרה להעביר לידי הרשות 1,500 רובים במסגרת הסכם מוקדם. הידיעה גרמה למתיחות בקואליציה. משרד הביטחון: "לא אושרה העברת נשק או אמצעי לחימה קטלניים לידי הרשות"

אילוסטרציהאילוסטרציה
אא

(עדכון: 17:41)

התקשורת הפלסטינית דיווחה היום (רביעי) כי ממשלת ישראל אישרה העברה של 1,500 רובים מסוג מתקדם לידי הרשות, כחלק מהסכם, ובתנאי שהנשק ישמש את הרשות להשליט סדר בשטחה, ולא יגיע לארגוני הטרור.

לפי גורמי ביטחון פלסטיניים, המשלוח הועבר ביום שני האחרון וכלל לא פחות מ-1,500 כלי נשק - חלקם רובים מסוג M16 מוכווני לייזר, וחלקם רובים מסוג קלאצ'ניקוב.

הידיעה גרמה למתיחות בקואליציה והשרים בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר דרשו "תשובות והסברים" מראש הממשלה בנימין נתניהו. הם התרעמו על האישור לכאורה שניתן. בן גביר העביר מסר תקיף לנתניהו ואמר: "אדוני ראש הממשלה, אם לא תתחייב בקולך שהפרסומים אודות העברת אמל"ח למחבלי הרשות הפלסטינית הם שגויים - יהיו לכך השלכות".

נתניהו הגיב על הדיווחים: "אין גבול לפייקניוז, אז הנה העובדות, מאז שקמה הממשלה הזאת, היא לא העבירה אף כלי נשק, אפילו לא אחד לרשות הפלסטינית. מה שכן נעשה זה לממש החלטה שהתקבלה על ידי שר הביטחון בני גנץ, בממשלת בנט-לפיד, בינואר 22, להעביר מספר כלי רכב ממוגנים כדי להחליף כלי רכב ממוגנים אחרים שהתיישנו. זה מה שנעשה, לא שריוניות, לא טנקים, לא קלצ'ניקובים, לא שום דבר, אז לפעמים גם הפייקניוז לא ממוגן, וטוב שאנחנו מנקבים את השקר הזה". 

אחר הצהריים נפגשו ראש הממשלה ושר האוצר ודנו בסוגייה. בסיום הפגישה הודיע נתניהו כי הורה למל"ל להביא לקבינט את כל ההחלטות שהתקבלו בממשלה הקודמת ביחס לרשות הפלסטינית, וזאת במטרה להדק את הפיקוח ולוודא שמדיניות הממשלה הנוכחית מיושמת".

נציין, כי לאחר שהפלסטינים פרסמו את הידיעה על העברת הנשק, מיהר משרד הביטחון להכחיש אותה נמרצות. מלשכתו של שר הביטחון יואב גלנט נמסר כי "בניגוד למצג השווא העולה מהדיווחים השונים, מאז כניסתו של שר הביטחון יואב גלנט לתפקיד, לא אושרה העברת נשק או אמצעי לחימה קטלניים לידי הרשות הפלסטינית. כל ניסיון להציג את הדברים באופן אחר הוא שקרי וחוטא לאמת".

דוברות היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים (מתפ״ש) הוציאה הודעת הבהרה: "אין כל שחר לפרסומים השונים בנושא. נבהיר כי לא הועברו נשקים לרשות הפלסטינית במהלך השנה האחרונה".

נוסיף כי ביום שני אכן הועברו לידי מנגוני הביטחון ברשות עשרה כלי רכב ממוגני ירי שנשלחו אליה מארה"ב, שהתחייבה לסייע לרשות. כלי הרכב הוכנסו לארץ, באישור, דרך מעבר אלנבי.

תגיות:הרשות הפלסטיניתאמל"ח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה