חדשות בארץ

בג"ץ דן בחלוקת תלושי המזון. היועמ"שית: "אין עילה להתערבות שיפוטית"

גלי בהרב מיארה הודיעה לבית המשפט, כי מתווה חלוקת התלושים אינו חורג מאמות המידה המקובלות. במשרד הפנים מקווים שהשופטים יקבלו את בקשת ביטול העתירה, והתלושים יחולקו לפני ערב החג

שר הפנים, משה ארבל (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)שר הפנים, משה ארבל (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

בג"ץ, בהרכב השופטים עוזי פוגלמן, דפנה ברק-ארז ויעל וילנר, ידון היום (רביעי) בעתירה שהוגשה נגד החלטת ועדת הכספים לאשר את מתווה חלוקת תלושי המזון שיזם משרד הפנים.

היועמ"שית, גלי בהרב מיארה, הודיעה לבית המשפט שהיא מתנגדת לעתירה, ולמעשה היא מגינה בכך על מתווה חלוקת תלושי המזון. בתשובה שהוגשה מטעמה, לקראת הדיון, נכתב כי יש לדחות את העתירה "בהעדר עילה להתערבות שיפוטית בהחלטת הממשלה ובאמות המידה". מיארה ביקשה גם לבטל את צו הביניים שהוצא בנידון האוסר על חלוקת התלושים.

נזכיר כי בשבוע שעבר אישרה ועדת הכספים למשרד הפנים להקצות תקציב בסך 400 מיליון שקלים, עבור תווי מזון להבטחת ביטחון תזונתי.

היועמ"שית הסתמכה בין היתר בתגובתה על החלטה של בית המשפט בעתירה מן העבר, שעסקה בסיוע הממשלתי בעת גלי הקורונה הראשונים. לדבריה, "בצד אזכור דחיפות הסיוע בימי הקורונה, נימק בית המשפט הנכבד את דחיית העתירה הקודמת בכך שאמות המידה שנקבעו מצויות בליבת סמכויותיהן של רשויות המדינה, כחלק מקביעת מדיניות חברתית - כלכלית וחלוקת המשאבים הציבוריים, וכי בכל אלה נתון בידי רשויות המדינה המוסמכות שיקול דעת רחב במיוחד, והתערבות בית המשפט בהן נעשית במשורה. אמות המידה מקיימות אף את מבחן המשנה השלישי של המידתיות, מבחן המידתיות במובן הצר, הבוחן את היחס בין הפגיעה הנטענת בזכות החוקתית לבין התועלת החברתית הגלומה ביישום ההסדר". אי לכך, ביקשה היועמ"שית לדחות את העתירות על הסף, ולאשר את מתווה חלוקת תלושי המזון.

משרד הפנים נימק את המתווה בכך שהוא יסייע, בעיקר כעת ערב החג, למאות אלפי אזרחים. העותרים לבג"ץ, עמותת חדו"ש, טענו מנגד כי "ההחלטה לחלק את הכספים באופן האמור אינה תואמת את מטרת הסעיף בחוק התקציב ובמקום לקדם את הביטחון התזונתי היא פוגעת במטרה זו, תוך שימוש ציני במונח ביטחון תזונתי". עוד נטען כי "אמות המידה לחלוקה, מפלות באופן בלתי חוקי משפחות עניות עובדות, ונותנות העדפה למשפחות שבוחרות לא למצות את כושר ההשתכרות שלהן, באשר לראשונות ניתן מחצית מסכום כרטיסי המזון ואף זאת עד שני ילדים בלבד בעוד שלמשפחות מרובות ילדים, ניתנים כרטיסי מזון עד לשמונה ילדים". העותרים טענו כי מדובר ב"מתנות למצביעיה של מפלגת ש"ס".

תגיות:בג"ץתלושי מזון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה