חדשות כלכלה

לקראת החגים: 200 אלף ישראלים יקבלו מענק ביום חמישי – מי זכאי?

שר האוצר החליט להקדים את התשלום השני של מענק העבודה שישולם היום וייכנס לחשבונות הבנק של אנשים רבים בישראל מחרתיים. מי זכאי ואיך מקבלים את התשלום שכולל תוספת של 40%?

  • כ"ו אלול התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', ומנהל רשות המסים ערן יעקב, הודיעו כי התשלום השני של מענק העבודה לשנת 2022 הוקדם וישולם כבר היום (שלישי), כחודש לפני המועד הקבוע בחוק - זאת על מנת לאפשר לציבור להיעזר בכספי המענק לרגל חגי תשרי. כ-200 אלף זכאים, שכירים ועצמאים, יראו את הכסף בחשבון הבנק כבר ביום חמישי. זהו התשלום השני מתוך ארבעה עבור המענק לשנת 2022. הסכום הכולל ששולם עומד על כ-300 מיליון שקל.

מענק עבודה משולם ע"י הרשות ישירות לחשבונות הבנק של הזכאים, העומדים בתנאים הקבועים בחוק ומטרתו לשפר את מצבם הכלכלי של העובדים ברמות השכר הנמוכות, לצמצם פערים כלכליים-חברתיים ולהוות תמריץ להשתלבותם בשוק העבודה. בקשות למענק עבודה עבור שנת 2022 ניתן להגיש באופן מקוון באמצעות אתר רשות המסים עד לסוף שנת 2024 או באמצעות הדואר עד לסוף שנת 2023.

המענק לשנת 2022 כולל תוספת מיוחדת בשיעור של 40%, שניתנה במסגרת התוכנית הממשלתית למאבק ביוקר המחיה. במסגרת תכנית זו נקבע גם כי עבור שנת 2022 בלבד, זכאים למענק שכירים שהכנסתם התקבלה ממעסיק שהוא קרוב משפחה בגין תקופת עבודתם אצל הקרוב, בשיעור של 40% מגובה המענק שלו היו זכאים לו הועסקו על ידי מעסיק שאינו קרוב משפחה.

למענק זכאים שכירים ועצמאיים מגיל 21 ומעלה שהם הורים לילדים או מגיל 55 ומעלה גם ללא ילדים. עבור שנת 2022 משולם המענק, בכפוף לעמידה בתנאי החוק ובהתאם לקריטריונים, למי, שבין השאר, הכנסתם החודשית הממוצעת עולה על 1,380 שקל ומגיעה עד 12,480 שקל. סכום המענק המקסימלי בשנת 2022 עומד על  13,104 שקל והמענק הממוצע עומד על כ- 5,500 שקל.

תגיות:מענק עבודהחגיםשר האוצר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה