חדשות בארץ

גלנט חשף: איראן מקימה שדה תעופה בקרבת הגבול עם ישראל

שר הביטחון חשף תצלומי לוויין המראים את הדגל האיראני מתנוסס בשדה התעופה: "האדמה - לבנונית, השליטה - איראנית, היעד - ישראל"

שדה תעופה איראני בלבנון (הצילומים שחשף שר הביטחון)שדה תעופה איראני בלבנון (הצילומים שחשף שר הביטחון)
אא

שר הביטחון יואב גלנט חשף היום (שני) כי איראן מקימה שדה תעופה על אדמת לבנון, כעשרים קילומטרים מגבול ישראל. גלנט, שדיבר בכנס השנתי של המכון למדיניות נגד טרור, הציג בנאומו תצלומי לוויין.

לדברי שר הביטחון, "שדה התעופה האיראני הוא למטרות טרור. אם נגיע להתנגשות, לא נהסס להפעיל את עוצמתו הקטלנית של צה"ל. חיזבאללה ולבנון ישלמו מחירים כבדים וכואבים".

על פי גלנט, "אפשר לראות בתמונות את דגל איראן, שמתנוסס על מסלולי הטיסה מהם מתכנן משטר האייתולות לפעול נגד אזרחי ישראל. במילים אחרות: האדמה - לבנונית, השליטה - איראנית, היעד - ישראל".

"איראן היא כיום האיום המשמעותי ביותר על מדינת ישראל, על היציבות האזורית ועל הסדר העולמי. היא חותרת להגעה ליכולת גרעינית צבאית וקרובה לכך יותר מתמיד. בחסות השינויים במזרח התיכון, איראן מנהלת תהליך השתלטות גאוגרפי ואידיאולוגי על מדינות האזור, מקדמת פיגועי טרור חובקי עולם, ומנסה לפורר את המדינות הקיימות".

על פי גורמי הביטחון, איראן פועלת מזה כמה חודשים בכל דרך אפשרית לחמש את הפלסטינים ביו"ש, על ידי ניסיונות הברחת אמצעי לחימה ומטעני חומר נפץ, דרך הגבול הצפוני והגבול המזרחי. בנוסף היא מכווינה את החיזבאללה ואת החמאס כיצד לבצע פיגועים בשטח ישראל.

היעד האיראני, אומרים אותם גורמים, הוא ליצור מלחמת התשה כנגד ישראל, בכל גבולותיה, ובמקביל להמשיך ולפתח נשק גרעיני ולהצטייד בו. שר הביטחון ציין כי "המאמצים האלה נוגעים בכל אחת מהמדינות סביבנו: בלבנון ההתגרויות החוזרות מצד חיזבאללה בגבול הצפון, הן מעשה יהיר ומסוכן של חיזבאללה, בעידוד איראני. נסראללה כנראה שכח מה הם יחסי הכוחות האמיתיים בין ישראל לבין חיזבאללה. מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה הוא מבקש לצייר את עצמו כ'מגן לבנון', אבל למעשה הוא מחזיק בלבנון ובאזרחיה כבני ערובה לקידום האינטרסים האיראניים והשיעיים. אם יעשה טעות, יהפוך ל'מחריב לבנון'".

גלנט התייחס גם למאמץ האיראני להקמת צבא מיליציוני בסוריה, ואמר: "מדינת ישראל, באמצעות מערכת הביטחון לא תאפשר הקמת 'חיזבאללה 2' ברמת הגולן הסורית, ונמנע שימוש באדמת סוריה כמקפצה להעברת נשק מפר איזון לחיזבאללה. בעזה, ארגוני הטרור הפלסטיניים - חמאס והג'יהאד האיסלאמי - הולכים והופכים לגורמים בשירות ציר הרשע האיראני. איראן היא ספק הכסף, הידע וההכוונה לטרור העזתי. בגבול עיראק-ירדן - לאחרונה מתקיים מאמץ איראני לערער את גבולה המזרחי של ירדן באמצעות מיליציות שיעיות שפועלות ומתבססות בעיראק, בשליטה איראנית. היעד הסופי הוא  יצירת חזית נוספת מול ישראל, בגבול ירדן, הגבול הארוך מאילת ועד והכינרת".

תגיות:איראןלבנוןיואב גלנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה