מעניין

הקץ לספקות: מתי לקלף תפוחי אדמה - לפני או אחרי הבישול?

תודו שחשבתם על זה הרבה ולא מעט התלבטתם מה כדאי. אז כעת הגיע הקץ לספקות: זה מה שהכי בריא לעשות לפני בישול תפוחי אדמה

אא

מאיזה צד אתם מעדיפים את תפוח האדמה שלכם - מקולף או לא מקולף? בעוד שמרבית האנשים מעדיפים לקלף את תפוחי האדמה בבישול, מחקרים מראים כי אנשים שאינם נוהגים לקלף את הקליפות של תפוחי האדמה לפני הבישול, מאבדים את הערכים הבאמת בריאים שלהם. כולנו  שמענו סיפורים על ניצולי שואה ששרדו את הרעב הנורא ששרר במחנות, רק הודות לעובדה שאכלו קליפות תפוחי אדמה. 

בקליפה ישנם רכיבים תזונתיים יקרי ערך כמו סיבים, ויטמינים ומינרלים חשובים, שלמעשה הם הרבה הרבה יותר בריאים מתפוח האדמה עצמו. 

אז אם בערכים של בריאות נטו עסקינן, אין ספק שכדאי להשאיר את הקליפה במהלך הבישול (ורק לשטוף אותה היטב עם מים וסבון ייעודי שאינו משאיר טעם של סבון). 

עובדה נוספת שכדאי לדעת היא שכשמבשלים תפוחי אדמה בקליפתם הם שומרים על הלחות של תפוח האדמה, וזה עוזר לשמור על פירה למשל, כשהוא פחות יבש. ואחרון אחרון חביב בסוגיה הזו הוא זן תפוח האדמה, שכנראה גם לו יש השפעה על השאלה אם לקלף או לא. הזנים 'סיפרא' ו'דזירא' יספגו יותר מים כתרתיחו אותם, ולכן אין בעיה שלא לקלף אותם לפני הבישול, ולקלף אותם לאחר הבישול. לעומתם, זני 'רוזנה' ו'ניקולה' עם הקליפה הדקה, עדיף לקלף לפני הבישול. 

 

 

 

תגיות:בישולתפוחי אדמהקליפות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה