חדשות בארץ

מרגש: תלמידים אספו בקבוקים למיחזור ומהכסף - כתבו ספר תורה לע"נ הלוחם

תלמידי הממ"ד נעם בבית שאן עמלו במשך חודשים כדי לאסוף את הכסף. השבוע נערכה הכנסת ספר תורה לזכרו של נעם רז, שנהרג בג'נין: "גיבור ישראל ואיש תורה"

  • כ"ה אלול התשפ"ג
רז הי"ד (צילום: דוברות המשטרה, באדיבות המשפחה)רז הי"ד (צילום: דוברות המשטרה, באדיבות המשפחה)
אא

מרגש: 280 תלמידי בית הספר הממ"ד נעם נריה בבית שאן, אספו בחודשים האחרונים בקבוקים למיחזור. הם לא רק שמרו על הסביבה, אלא החליטו לעשות גם מצווה: הם מכרו את הבקבוקים ומימנו הכנסת ספר התורה לזכרו של נעם רז ז"ל - לוחם הימ"מ שנהרג בג'נין במבצע "שובר גלים".

ביום חמישי הגיעה משפחתו של רז ז"ל לבית הספר והשתתפה בחגיגות הכנסת הספר לארון הקודש של בית הכנסת במקום.

"שמענו לפני יותר משנה על האסון שבמהלכו נהרג נעם רז, הלוחם הגיבור שהקריב את חייו למען מדינת ישראל", סיפרה הרכזת החברתית של בית הספר נעמה ישראלי לאתר YNET. "למדנו שמעבר לכך שהיה גיבור, נעם היה איש של קיימות, עם גישה אקולוגית, אוהב אדם וטבע, איש עבודה ואיש תורה, גיבור ששילב בחייו בין ההגנה על העם ללימוד תורה, וחיפשנו דרך להנציח אותו. למרות שהוא לא גדל בעיר בית שאן, חשבנו שזו הדרך להנחיל את ערכיו בקרב תלמידינו".

בנוסף, הצוות החינוכי נסע לפגוש את משפחת רז ביישוב קידה בחבל בנימין. "ישבנו איתם מספר שעות, באנו להכיר אדם וזכינו להכיר עולם ומלואו", סיפרו. "שמענו על אהבתו של רז לאדמת המולדת, הוא הקים מטע זיתים בתנאים קשים, ובמפגש עם אשתו שמענו כמה דאג להשמיש כל דבר ועד כמה האהבה לסביבה אפיינה אותו, ביקש מכולם למחזר ואסף בקבוקי פיקדון. הצגנו את הרעיון למשפחה, שנכניס ספר תורה לזכרו שימומן מכספי פיקדון הבקבוקים, וקיבלנו את ברכת הדרך".

אגב, סופר הסת"ם הכשיר ספר תורה שהיה פסול, ולכן התלמידים יכלו לממן את הכנסת הספר במהירות יחסית בשל עלויות נמוכות יותר. ישראלי סיפרה כי "האיסוף היה ממש כמו מבצע צבאי, זה התחיל כהפנינג בתחילת שנת הלימודים הקודמת. כל משפחות קהילת החינוך הגיעו לבית הספר, ושיתפנו אותם בתוכנית שלנו. כשראינו שמתקרבים ליעד, פנינו לסופר סת"ם מבית שאן וביקשנו שיתחיל במלאכת הכנת הספר. ההכנה נמשכה מספר חודשים ולשמחתנו הסתיימה לפני ראש השנה, וזכינו להגשים חלום משותף של בית החינוך ושל נעם רז ולפתוח שנה עם הספר החדש".

תגיות:בקבוקיםהכנסת ספר תורהמיחזור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה