הום סטיילינג

"תחל שנה וברכותיה": 5 רעיונות להתחלה חלקה ומאורגנת לשנה החדשה

רוצים שנה מאורגנת ומסודרת? שנה שבה אתם זוכרים את אספות ההורים, נכנסים לבית מסודר, ואיכשהו זוכרים את כל הלו"ז המשפחתי לשבוע הקרוב? מסתבר שזה אפשרי, עם כמה רעיונות קלים ליישום. מתחילים מחדש

אא

זהו, החופש מאחורינו, החגים לפנינו, ושנה חדשה בפתח. לכולנו רעיונות ורצונות, שאיפות וחלומות חדשים. מה יעזור לנו להוציא אותם אל הפועל? מה יגרום לנו להיות יותר מסודרים השנה ולעמוד בהחלטות שקיבלנו? אספנו לכם 5 רעיונות פשוטים שיעזרו לכם להתחיל את השנה הקרובה בצורה חלקה ומאורגנת, ובעזרת השם גם להמשיך בדיוק באותו המסלול.

1. קנו לוח שנה

נשמע פשוט, נכון? אם עד עכשיו התרגלתם ללוח שנה שמחולק חינם ב"רמי לוי" או "אושר עד", עשו לעצמכם טובה ורכשו לוח שנה יפה ומעוצב בכמה שקלים. נכון, הכל כתוב בלוחות השנה החינמיים שמחולקים בסופרים ובבתי העסק, אך עלינו לזכור שבסופו של דבר מדובר בעלון מידע שיווקי. האם אתם באמת רוצים לתלות חבילת פרסומות מתחלפת למוצרי דגים ופסטות על המקרר שלכם? השקיעו בלוח שנה מעוצב לפי טעמכם. חפשו אחד שכתובים בו חגים, תאריכים, וכמובן זמן זריחה ושקיעה. תלו את הלוח במקום מרכזי בבית כתוספת מעוצבת, ואל תשכחו להסתכל בו. כבר התחלה טובה.

2. פינה אחת בלבד

צרו פינה אחת מסודרת לכל המכתבים, ההודעות והפתקים. זו יכולה להיות קופסה מחולקת לתאים, או מגש עם 3 קומות שתניחו על הדלפק במטבח. הוסיפו לצידה לוח מחיק עליו תוכלו לכתוב אירועים ספציפיים לכל יום, וכן לוח שעם קטן לפתקים חשובים שצריכים להיות מול העיניים (לא על המקרר!). כך כל הניירת החשובה שנכנסת לבית תלך מיד למקום המיועד לה, ולא תסתובב בפינות נידחות במקרה הטוב, או תגיע לפח האשפה במקרה הפחות טוב.

3. נכנסת? סידרת

שמעתם פעם על הכלל שאומר "אל תשאירו מקום כמו שהוא היה כשנכנסתם אליו"? הכוונה היא שאם נכנסתם לחדר מסוים בבית, תמיד תדאגו לשנות בו משהו אחד קטן לטובה כשאתם יוצאים. (אלא אם כן אתם חיים בבית מסודר תמידית באורח פלא, ואז אתם יכולים לדלג על השלב החשוב הזה).

לדוגמא: נכנסתם לחדר הילדים. גם אם אתם דוגלים בכך שהילדים הם אלו שיסדרו את חדרם, אל תצאו לפני שתרימו משהו מהרצפה או שתזרקו משהו מיותר לפח. תמיד צאו מהחדר בתחושה ששיניתם אפילו משהו קטן לטובה. ההרגל הקטן הזה מביא אותנו לנוכחות מוגברת ולתחושה של מודעות לסובב אותנו. ואם ההרגל הטוב הזה יחלחל גם אל הילדים שלכם אחרי שהייתם אתם הדוגמא האישית – הרווחתם כפליים.

4. אל תזכרו – תרשמו

עשו לכם כלל ברזל: מה שחשוב – כותבים. עכשיו זה הזמן להשתמש בלוח השנה ובלוח המחיק שרכשנו. בתחילת כל שבוע – עשו לעצמכם מנהג לרשום אירועים קרובים, אספות הורים, מפגשים שונים ופעילויות – פשוט רשמו הכל. אל תשאירו שום דבר ליד המקרה או ליד הזיכרון שלכם. עשו DOWNLOAD מהמוח לדף. מעבר לתחושת הרוגע שתשיגו באופן מידי, תופתעו לגלות שהחיים הופכים מסודרים יותר כשהכל כתוב.

5. בחרו הרגל חדש.

עבדו על הרגל אחד שהייתם רוצים לשפר השנה. רוצים לשמור על מטבח נקי? תרגלו הדחת כלים מיד אחרי הארוחה על בסיס יום יומי, או לפחות הניחו אותם במדיח. רוצים מיטה מסודרת מדי יום? תרגלו סידור מיטה יום יומי, גם אם קשה ו"אין חשק". המאמץ ישתלם, ואחרי שבוע התרגול יהפוך להרגל.

יש לכם טיפים נוספים איך להתחיל (ולהמשיך) את השנה על רגל ימין ובצורה מסודרת? כתבו לנו בתגובות.

תגיות:ארגוןסדר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה