חדשות כלכלה

גוגל מנפצת מיתוסים: מתי הכי זול לטוס ובאיזו צורה?

אם אתם מתכננים את החופשה הבאה שלכם, כדאי שתקראו את הכתבה הבאה: גוגל חושפת מתי הכי זול לטוס וכמה זמן מראש כדאי להזמין כרטיס

נתב"ג – תמונת ארכיון. תמונה: גילי יערי/פלאש 90נתב"ג – תמונת ארכיון. תמונה: גילי יערי/פלאש 90
אא

חברת גוגל חשפה בשבוע שעבר מספר נתונים שיחסכו לכם הרבה מאוד כסף בחופשה הבאה שלכם בחו"ל. בניגוד לדעה הרווחת, לא כל טיסת קונקשיין זולה יותר ולא כל הזמנה של הרגע האחרון  משתלמת יותר. להלן כמה מיתוסים לגבי טיסות שלא בהכרח נכונים.

"טיסה ישירה יותר יקרה"

על פי נתוני Google Flights  של מחירי הטיסות מישראל בחמש השנים האחרונות, טיסות ישירות לא בהכרח יקרות יותר מטיסות עם קונקשיין לאותו היעד. בקווים בהם קיימות שתי האופציות, רק ב-33% מהמקרים בממוצע הטיסה הישירה תעלה לכם יותר מאשר טיסות עם קונקשיין על אותו הקו. ועדיין, במקרים רבים בחירה בטיסה לא ישירה יכולה לחסוך לכם סכומי כסף משמעותיים, למרות חוסר הנוחות שבה. על פי מאמר שהתפרסם לאחרונה באתר מעריב, טיסות ישירות מנתב"ג יקרות יותר ב-18% בממוצע מטיסות לא ישירות.

"הכי זול לקנות כרטיס טיסה בדקה ה-90"

באופן כללי, בחמש השנים האחרונות, הטיסות מישראל הוצעו במחיר הנמוך ביותר 82 יום לפני ההמראה. עם זאת, כאשר מדובר על חופשות בתקופות מיוחדות, כמו חופשת הקיץ או החגים, נחשפו כמה נתונים מפתיעים.

כדי ליהנות מהמחיר הזול ביותר לטיסות במהלך חודשי יולי-אוגוסט, היה כדאי לרכוש את הכרטיסים כשישה חודשים מראש (179 ימים) לפני ההמראה, בעוד שטיסות בחגי תשרי כדאי היה לרכוש 7.5 חודשים (225 ימים) לפני הטיסה. טיסות בחנוכה היה מומלץ לרכוש כשלושה חודשים (94 ימים) מראש.

"הכי זול לטוס באמצע שבוע"

בניגוד למיתוס הרווח, מהניתוח של Google Flights עולה שאין יום בשבוע שבו זול יותר לטוס מישראל, כך גם בנוגע לסברה שבימי שלישי חברות התעופה מציעות כרטיסים זולים יותר. זאת משום שהמחיר כמעט לא משתנה בין ימות השבוע.

אלירן לוי, ממחלקת הדוברות של גוגל בישראל, מסביר כי ״החיפוש אחר החופשה הזולה ביותר ב-2023 מביא את התייר הישראלי לחפש יותר חברות לואו קוסט, עם גמישות מקסימלית בבחירת היעד. השינויים בהרגלי החיפוש של התייר הישראלי חושפים את הגמישות, היצירתיות ושבירת דפוסי ההתנהגות שעוזרים לו לטייל בעולם בפחות כסף, ככל הנראה לאור המצב הכלכלי בארץ ובעולם".

"ניתוח של מחירי הטיסות מישראל בחמש השנים האחרונות מעלה תובנות ששוות לא מעט כסף לתייר הישראלי. טיסה ישירה לא תמיד תהיה יקרה יותר מטיסה עם קונקשיין, רכישת כרטיס טיסה בדקה התשעים לרוב לא תשתלם ואין יום שזול יותר לטוס בו או לרכוש בו כרטיס טיסה באופן גורף".

תגיות:חדשותתיירותצרכנות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה