לאישה

מגישת חדשות 14: "יש פה ניסיון מובהק לסתימת פיות וסגירה של כלי תקשורת"

ליטל שמש, מגישת החדשות של ערוץ 14, מתייחסת לחששות לגבי הדרת נשים, להפגנות נגד הרפורמה המשפטית ולביקורות על התכנים בערוץ: "יש פה ניסיון מובהק לסתימת פיות וסגירה של כלי תקשורת. לשמחתי, הרייטינג של הערוץ עולה"

אא

מגישת החדשות של ערוץ 14, ליטל שמש, העלתה לאחרונה פוסט כואב ובו סיפרה כי הנרצחים בפיגוע בחווארה, שי סיילאס ניגרקר ואביעד ניר, הם דודה ובנו. בראיון למגזין "את" עם ליאת בר-סתו היא מספרת כי קיבלה את הבשורה בשוק מוחלט. "אני לא חושבת שיש דרך לעכל רצח כל כך אכזרי. לצערי נגזר עלינו לחיות כאן על חרבנו, אבל כשזה מגיע כל כך קרוב אליך, זה פוצע את הלב".

שמש בת ה-40 היא עיתונאית, מנחת טלוויזיה ומפתחת פורמטים לטלוויזיה. היא מזוהה עם דעותיה הימניות ופועלת כבר שנים למען ההסברה הלאומית של מדינת ישראל בעולם. כשנשאלה על עבודתה בערוץ 14, אמרה שמש: "אני שמחה שאנחנו מביאים קול חשוב שלא שמעו במדינה שלנו במשך שנים. היה כאן וואקום תקשורתי עם קול אחד מאוד ספציפי, ועכשיו שוק התקשורת נהיה מגוון. אני חושבת שבאופן כללי התקשורת העולמית משנה את פניה למקום שהוא יותר דעתני-פרשני. כמעט בכל תכנית היום תראי פרשנים יושבים באולפן ומחווים דעה. אצלי בתוכנית אני מנסה לשמור על קו ממלכתי יותר – להביא את שני הצדדים, לשמור על פאנל מאוזן וכן לדחוף את הנושאים שיותר קרובים לליבי כמו סוגיית הפרוטקשן, הנושאים הביטחוניים שעל סדר היום והעובדה שלתחושתי לא עושים די כדי להילחם בטרור ולייצר הרתעה".

שמש התייחסה לביקורות על התכנים שמשודרים בערוץ ואמרה כי "יש פה ניסיון מובהק לסתימת פיות וסגירה של כלי תקשורת. לשמחתי, לצד אותם בולשביקים, הרייטינג של הערוץ עולה, המספרים מדברים בעד עצמם, כמעט בכל יום אני עוברת את הרייטינג של מקבילי בערוץ 13, אמנון לוי. זה אינדיקטור יותר מהכול לעובדה שהציבור בבית מחפש עיתונות אחרת".

המראיינת בר סתו התייחסה לסוגיית ההפרדה במעיינות ואמרה כי ישנה הרגשה שהחופש והזכויות של הנשים בישראל נמצאים בסכנה. שמש אמרה כי בעיניה אין שום מגמה של חוסר שוויון או הדרה. "זה יותר קמפיין נרחב של אנשים שכרגע יוצאים לרחובות ורוצים להחליף את הממשלה", אמרה שמש והוסיפה: "מדינת ישראל היא אחת המדינות הבטוחות ביותר לנשים... כן יש פה מאבק על האם ישראל היא יותר יהודית דמוקרטית או דמוקרטית יהודית, זה דיון אחר. אני חושבת שצריך למצוא את הדרך לנהל מדינה שהיא מצד אחד דמוקרטית ומצד שני שומרת על הערכים היהודיים. אנחנו שרים בהמנון 'נפש יהודי הומייה'. אני לא חושבת שנוכל להתקיים פה אם נוותר על הערכים היהודיים שלנו".

שמש התייחסה בראיון גם לפילוג בעם ולהפגנות סביב הרפורמה המשפטית ואמרה "אני לא שומעת אף אחד מהאופוזיציה מנסה להרגיע את המחאה הזאת. אף אחד לא טומן ידיים ואומר 'חברים, הגזמתם'. כרגע כל האמצעים כשרים – שהמדינה תעלה בלהבות, העיקר שהמחאה תמשיך, וזה מעציב אותי יותר מהכול".

תגיות:ערוץ 14ליטל שמש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה