חדשות בעולם

רעידת האדמה הקטלנית ביותר במרוקו זה 60 שנה: יותר מ-1,000 הרוגים

במרוקו מתנהל מרוץ נגד השעון כדי לאתר ניצולים מרעידת האדמה שהתרחשה בלילה שעבר. נכון לעתה מדווחים על יותר מ-1,000 הרוגים ו-1,200 פצועים

מרוקו (צילום אילוסטרציה: שאוטרסטוק)מרוקו (צילום אילוסטרציה: שאוטרסטוק)
אא

בלילה שבין שישי לשבת התרחשה רעידת האדמה הקטלנית ביותר במרוקו זה 60 שנה. נכון לעתה עומד מספר ההרוגים הרשמי על 1,037 ומספר הפצועים חוצה את ה-1200, מתוכם 721 במצב קשה. במשרד החוץ הישראלי ציינו כי ישנם 17 ישראלים 'מנותקי קשר', אך ייתכן שבשל היותם שומרי שבת הם טרם יצרו קשר עם משפחותיהם.

רעידת האדמה התרחשה בשעה 23:11 לפי שעון מרוקו (1:11 שעון ישראל). המוקד היה כ-70 קילומטרים ממרקש, בסמוך לעיירה איגיל שבאזור הרי האטלס, והרעידה הגיעה לעוצמה של 6.8. הרעש הורגש גם בקזבלנקה ורבאט – שתי הערים הגדולות ביותר במרוקו. גם בספרד, פורטוגל ואלג'יריה הרגישו את הרעש. 19 דקות אחרי רעידת האדמה הגדולה התרחשה רעידה נוספת בעוצמה של 4.9. רוב התושבים באזורים שנפגעו נמלטו מחוץ לבתיהם, והעבירו את הלילה ברחובות.

במרוקו דיווחו כי הרעידה הורגשה אמנם במרקש, אך רוב ההרוגים הם מכפרים באזור, ונכון לעתה נעשה מרוץ סביב השעון כדי להגיע לכמה שיותר לכודים בכפרים שבהרים, אליהם ההגעה קשה יותר בשל כבישים שנהרסו, סלעים שהתדרדרו ומבנים שקרסו. בנוסף, הכבישים לאותם אזורים פקוקים בשל ניסיונות ההמונים להימלט. מומחים ציינו כי זו הרעידה החזקה ביותר שהתרחשה אי פעם באזור הררי.

רעידת האדמה הקטלנית הקודמת שהתרחשה במרוקו הייתה בשנת 2004, אז הגיע רעש האדמה לעוצמה של 6.4 והוביל ליותר מ-600 הרוגים. הרעידה הקטלנית ביותר שהתרחשה אי פעם במרוקו הייתה ב-1960 בעוצמה של 5.8 וגרמה למותם של יותר מ-12,000 אנשים.

בתוך כך התגייסו המוני אזרחים ותיירים כדי לתרום דם במרכזים הרפואיים, ותמונות שהגיעו מהאזור מעידות על תורים ארוכים בסמוך לעמדות לתרומת דם.

ראש ממשלת ישאל, בנימין נתניהו, מסר: "עם ישראל מחזק את ידידינו בני העם המרוקאי בשעתם הקשה, ונושא תפילה לשלומם. אנו נסייע בכל צורך שיידרש". הוא  הנחה את כל המשרדים לסייע למרוקו ואף הודיע כי ישנה היערכות להוצאת משלחת מסייעים למרוקו.

תגיות:מרוקורעידת אדמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה