חדשות בארץ

רבבות בעצרת הימין מול ביהמ"ש העליון: "בג"ץ, אל תחריבו את הדמוקרטיה"

תומכי הרפורמה המשפטית התכנסו מול בית המשפט העליון וקראו לשופטים לא להתערב בהחלטות ממשלה: "אל תחרגו מהאקטיביזם השיפוטי שלכם"

עצרת התמיכה ברפורמה המשפטית (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)עצרת התמיכה ברפורמה המשפטית (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

(עודכן: 21:58)

רבבות תומכי הרפורמה המשפטית קיימו הערב (חמישי) עצרת מול בית המשפט העליון בירושלים. ההמונים קראו לשופטי בג"ץ שלא להתערב בהחלטת הממשלה לבטל את החוק לצמצום עילת הסבירות. הדיון בעתירות לביטול החוק ייערך ביום שלישי הקרוב.

"הקריאה שלנו לבג"ץ היא לא לחרוג מהאקטיביזם השיפוטי שלו", מסרו המארגנים. באי העצרת נשאו שלטים בהם נכתב, בין היתר: "אל תחריבו לנו את הדמוקרטיה", "גלי בהרב מיארה אליטה משתלטת", "נבצרות היא סוף הדמוקרטיה" ועוד. חלק מהמפגינים התחפשו לבננות במסגרת מיצג, וצעקו "רפובליקת בננות של בג"ץ".

בעצרת, המאורגנת על ידי מטה תקומה 2023 וארגוני ימין נוספים, נטלו חלק שרים, חברי כנסת, פרופסורים, דוקטורים ואישי ציבור נוספים. בין אלה שנשאו דברים: שר האוצר בצלאל סמוטריץ', השרה גלית דיסטל-אטבריאן, ח"כ בועז ביסמוט, פרופ' אלישע האס, ד"ר קרן אסייג, ד"ר עדי סבו, עו"ד מושיק קוברסקי, עו"ד מיכאל דבורין, הרב דוד פנדל, תת אלוף דני ון ביר, מתן פלג, קולין גליק ושי קלך.

"כל שוחר דמוקרטיה מימין ומשמאל שבאמת חושב שהעם הוא הריבון ולא קומץ שופטים חייב להגיע", קראה שרת ההסברה גלית דיסטל-אטבריאן ברשתות החברתיות טרם העצרת, והוסיפה: "אתם לא תתערבו בהכרעה שלנו, העם, בקלפי".

ברל'ה קרומבי, אחד ממארגני העצרת, המשיך בקו דומה: "במקרה של 'משבר חוקתי' צריכים להקשיב רק לכנסת והממשלה - לא לבג"ץ. לא ייתכן שבמדינה דמוקרטית בג"ץ ידון בחוקי יסוד. במקום לרסן את האקטיביזם השיפוטי ולהתחשב ברצון רוב העם, בג"ץ אף מגדיל לעשות ומנסה להוציא לנבצרות ראש ממשלה שקיבל 2.5 מקולות הבוחרים. הקריאה שלנו לבג"ץ היא לא לחרוג מהאקטיביזם השיפוטי שהוא כל כך מייחס לעצמו".

תגיות:הפגנת הימיןהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה