חדשות בארץ

בג"ץ נגד משרד הפנים: עצר את חלוקת תלושי המזון

השופט אלכס שטיין הוציא את הצו במסגרת עתירה שהוגשה נגד משרד הפנים ותנועת ש"ס. בתנועה תקפו את העותרים: "עתירה שנועדה להתנכל לעניים ביותר"

שר הפנים משה ארבל (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)שר הפנים משה ארבל (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

(עדכון: 19:14)

שופט בית המשפט העליון, אלכס שטיין, הוציא אחר הצהריים (חמישי) צו זמני נגד החלטת משרד הפנים לחלק תלושי מזון. הצו הוצא מחשש ל"מעשה עשוי", קרי, שלא ניתן יהיה לבטלו מרגע שהכסף יועבר, מה שייתר את הצורך בדיון בעתירה.

הצו ניתן עד לקבלת החלטה אחרת בעניין. השופט ציין כי אין בצו "כדי להביע דעה לגופם של דברים לכאן או לכאן". מועד לדיון בתעירה טרם נקבע. בשל הצו, חלוקת תלושי המזון שיזם יו"ר ש"ס אריה דרעי, לצורך ביטחון תזונתי לנזקקים, תיעצר ממש אחרי שאושרה בוועדת הכספים.

העתירה נגד חלוקת התלושים הוגשה על ידי עמותת חדו"ש והתנועה לאיכות השלטון, ונטען בה "כי ההחלטה לחלק את הכספים באופן האמור אינה תואמת את מטרת הסעיף בחוק התקציב. במקום לקדם את הביטחון התזונתי היא פוגעת במטרה זו ומעדיפה שימוש ציני במונח ביטחון תזונתי, זאת כדי להעביר מתנות בעיקר למצביעיה של מפלגת ש"ס ושותפותיה במפלגות החרדיות".

נזכיר כי ועדת הכספים אישרה השבוע להעביר 400 מיליון שקלים לטובת התלושים, במסגרת סעיף תקציבי שנועד לקדם ביטחון תזונתי. כל משפחה או בודד לפי תנאים שנקבעו מראש, היו אמורים לקבל ערב החג תלוש מגנטי, טעון בכמה מאות שקלים.

גורמים בש"ס הגיבו באפן לא רשמי להחלטת בית המשפט ותקפו את העותרים: "עתירה שנועדה להתנכל לעניים ביותר ולמנוע את כבשת הרש - חלוקת תלושי המזון שיזם יו"ר ש"ס דרעי לכלל המגזרים, וכל זה ימים לפני כניסת החגים. האכזריות לא יודעת שובע".

יו"ר ועדת הכספים, משה גפני, מסר בעקבות החלטת בג"ץ: "העתירה שהוגשה על ידי  התנועה לאיכות השלטון והחלטת הבג"ץ למתן צו ארעי, מעידה על העובדה שהשבע לא מבין את הרעב. ועדת הכספים בראשותי קיימה דיון ארוך וממצה על כל ההיבטים, כולל הקריטריונים של חלוקת התלושים, אישרה את ההעברה התקציבית פה אחד ללא מתנגדים, והיא עשתה את זה בפרק זמן מספיק על מנת להספיק לחלק את זה לפני החגים. העתירה והחלטת הבג"ץ היום מעידה על נתק מוחלט לעובדות ולצורך חברתי חיוני של חלוקת תלושי המזון לנזקקים, לקשישים ולניצולי השואה".

 

תגיות:שר הפניםבג"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה