חדשות כלכלה

איך הרשתות גורמות לנו למלא את עגלת הסופר בדברים שלא תכננו?

קרה שהלכתם לסופר מרקט כדי לקנות מוצרים מסוימים אך יצאתם עם המון דברים שבכלל לא תכננתם לרכוש? מסתבר שנפלתם קורבן לשיווק פסיכולוגי. אז איך זה קורה?

אא

אם חשבתם שאתם אחראיים על ההחלטות שלכם כצרכנים, כנראה שטעיתם. אנשי מקצוע רבים משקיעים זמן ומאמץ רב בשביל שתשנו את בחירות הקניה שלכם. אז איך זה קורה?

על פי מאמר שפורסם לאחרונה באתר וואלה, מחקר גרמני שבוצע בשנת 2013 מצא את כי הדרך שבה פריט מסוים ארוז יוצרת גירוי מוחי המשפיע על נטיות הקנייה של הצרכנים החולפים על פני הפריט. מכאן, בא המונח "פסיכולוגיית אריזה", המתאר מצב בו אם האריזה של מוצר כלשהו מספיק אטרקטיבית, היא תפעיל תגובת תגמול במוח של הצרכנים שלבסוף אולי יקנו את המוצר, גם אם הם לא תכננו לעשות זאת.

הפסיכולוגיה המדוברת מורכבת מארבעה גורמים עיקריים שמגבירים את ההשפעה של האריזה על הלקוח, ובשורה התחתונה גורמים לכם לקנות יותר.

גודל וגובה

עמי אשר, סמנכ"ל מקסימדיה מערכות שיווק, אומר כי מידות החבילה בה מגיע המוצר בעלות השפעה רבה על הצרכנים המסתובבים בחנות. חבילות גבוהות למשל, יכולות להיראות גדולות יותר ואף בריאות ויוקרתיות יותר.

חבילה עגולה או מרובעת?

מאמר שפורסם בשנת 2021 קבע כי צורת העטיפה של פריטים מסוימים גם היא גורם מאוד משפיע בפסיכולוגיית האריזה. כך למשל, חבילות עגולות יעבירו רושם של מתיקות ונשיות, חבילות מרובעות יקושרו כגבריות יותר וחבילות שקופות או שקופות למחצה יעניקו תחושה של רעננות ואיכותיות.

תגיות:צרכנותשיווק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה