בריאות ותזונה

5 המזונות שאסור לכם לגעת בהם לפני השינה

בערב חשוב שנשים לב למה שאנחנו אוכלים, כדי שלא להכביד מדי על הקיבה ולקלקל את איכות השינה

אא

אם אנחנו רוצים להבטיח לעצמנו שינה איכותית וטובה ללא קימה בלילה עשרות פעמים וללא נדודי שינה, האוכל שאנחנו אוכלים שעות ספורות לפני השינה, הוא פרמטר שחשוב להתייחס אליו. 

ישנם סוגי מזונות (וגם משקאות) שעדיף שלא לצרוך סמוך לשינה. הנה 5 מהם:

ארוחה בשרית - עדיף שלא 

בשר מתעכל בצורה מאוד איטית ובמיוחד נקניק, נקניקיות ובשר שומני אחר. היות ותהליך העיכול שלו ארוך מאוד, אכילת בשר לפני השינה מביאה בהכרח לתחושות לא נעימות בגוף, ולקושי להירדם בשל כך. עדיף להימנע או לאכול מעט. 

חסידי הסלטים - התייצבו

למרות שכולם מספרים לכם שסלט זה נהדר, כדאי שתדעו שלדברי תזונאים רבים, ביניהם התזונאית הקלינית תמי אדיב שמועסקת בשירותי בריאות כללית, "סלט ירקות גדול שמכיל הרבה ירקות עליים וסיביים כמו כרוב, חסות ומנגולד או בשילוב עם דגנים מלאים, יכול לנפח את הבטן שלנו", ולגרום לתחושה מעיקה, במיוחד לפני השינה.

פסטה אאוט

למרות שזה אולי קשה לוותר עליה, גם הפסטה יורדת מהתפריט של ארוחות הערב, ובמיוחד אם היא משלבת בתוכה שמנת וגבינות שומניות שלוקח להן 'נצח' להתעכל בקיבה, ויכולות אף הן ליצור תחושת כבדות וחוסר נעימות ביטנית. 

זהירות, גזים

קטניות, סלט צנונית, כרוב, ברוקולי, פולים, כרובית ועוד - עדיף שלא לצרוך בלילה, שכן הם גורמים לנפיחות וגזים חזקים, שעלולים להפריע לשינה רציפה ואיכותית. 

אחרון ולא כל כך חביב - הקפאין

קפאין הוא חומר מעורר, ואם אתם צורכים כוס קפה עם עוגיית שוקולד לפני השינה, תדעו שהסיכויים שלכם לישון טוב פוחתים. מה הקשר לעוגיית שוקולד? הקקאו כמובן, שגם הוא נחשב למעורר במיוחד. 

תגיות:מזונותשינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה