חדשות כלכלה

סקר חדש: מיהם העובדים שהכי מרוצים מהכנסתם?

52% מהעובדים חסרי ההכשרה בישראל מרוצים מעבודתם, 60% מהם אינם מקבלים תשלום על ימי מחלה, ו26% מהגברים ו-19% מהנשים חווים סיכון בעבודה. הנתונים לשנת 2022 נחשפים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האם אתם מרוצים ממקום העבודה שלכם, המשכורת שלכם משביעה רצון, והאם אתם מקבלים את מלוא זכויותיכם?

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה השבוע את נתוני הסקר החברתי לשנת 2022. מדובר בסקר המתבצע בקביעות אחת לשנה במשך שני העשורים האחרונים, והמשתתפים בו הם תושבי ישראל בגילי 20 ומעלה.

מהנתונים לשנת 2022 מתברר כי 88% מהשכירים בישראל ו-91% מהעצמאים מרוצים מעבודתם, אולם 20% מהנסקרים ציינו כי היו מעוניינים להחליף את עבודתם.

כשנשאלו הנסקרים אם הם מרוצים מגובה הכנסתם, השיבו 62% בחיוב, כאשר האחוזים התפלגו באופן הבא: 76% מהמנהלים השיבו שהם מרוצים מגובה ההכנסה, 65% מבעלי משלח יד אקדמי ובעלי מקצועות טכניים וחופשיים השיבו כי הם מרוצים, אולם 52% בלבד מהעובדים חסרי ההכשרה השיבו שהם מרוצים מגובה ההכנסה.

מסתבר כי העובדים חסרי ההכשרה נאלצים להתמודד גם עם קושי נוסף, שכן 60% מהם ציינו כי אינם מקבלים תשלום עבור ימי מחלה. גם בקרב העובדים המקצועיים ישנם רבים שאינם מקבלים תשלום מלא על ימי מחלה. כך למשל רק 46% מהעובדים בחקלאות, בינוי ותעשייה קיבלו תשלום מלא. לעומתם, בקרב בעלי משלח יד אקדמי ובעלי מקצועות חופשיים וטכניים, מקבלים 73% תשלום מלא עבור ימי המחלה, ובקרב המנהלים ישנם האחוזים הגבוהים ביותר – 79% מקבלים תשלום מלא על ימי מחלה.

ועוד נתונים מעניינים מן הסקר: 64% מהעובדים מרוצים מהאיזון בין הזמן שהם מקדישים לעבודה לזמן שמקדישים לתחומים אחרים בחייהם, 40% מהשכירים חווים מידי פעם לחץ ומתח נפשי בעבודה, 22% חווים לחץ לעתים רחוקות ו-35% ציינו כי מעולם הם לא חוו מתח או לחץ בעבודתם.

וכן, יש גם כאלו שחווים סיכון של ממש בעבודה: 26% מהגברים ו-19% מהנשים, רבים מהם מתחומי החקלאות, בינוי ותעשייה. בנוסף, היו 13% שציינו כי חוו בשנה האחרונה אלימות מילולית. מתוכם 10% שחוו איומים או התנהגות משפילה, ואחוזים בודדים ציינו שחוו בריונות ואלימות פיזית.

תגיות:משכורתהכנסההלשכה המרכזית לסטטיסטיקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה