חדשות בארץ

אביב גפן בבית כנסת בגרמניה: "להיות כאן כיהודי זה ניצחון"

הזמר המריא לברלין ופתח את ימי התרבות היהודיים בבית הכנסת המוכר בריקרשטראסה - אחד מבתי הכנסת היחידים שלא נשרפו בליל הבדולח. עוד אמר: "קורא לפייס את העם באמצעות הפשרה"

  • כ' אלול התשפ"ג
(צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)(צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)
אא

הזמר אביב גפן הפתיע אתמול (שלישי) בעת ביקורו בבירת גרמניה ברלין, כאשר פתח את ימי התרבות היהודיים בבית הכנסת המוכר בריקרשטראסה. גפן נשא דברים באחד מבתי הכנסת היחידים שלא נשרפו בליל הבדולח והקדיש על הבמה שיר לשורדת שואה.

"בשבילי להיות כאן כיהודי וכישראלי זה ניצחון", אמר גפן, שלאחרונה נראה כי החל להתקרב ליהדות. גפן מצהיר כי אינו דתי, אך הוא מגלה עניין מיוחד ביהדות. בשנים האחרונות הוא ביקר מספר פעמים בבתי כנסת כשחבש כיפה על ראשו.

בהמשך, גפן הופיע בברלין ואמר לקהל: "ישראל נמצאת בחודשים מאוד קשים עבורה, לכל הישראלים שגרים בישראל. יש שיסוי ופילוג מאוד גדול בעם. אנשים מפולגים והימים שלנו מאוד קשים. אני תמיד קורא לכבד אחד את השני ולפייס באמצעות הפשרה".

לפני מספר חודשים נשא דברים בבית כנסת בבני ברק ואמר כי "אני מסתובב בבני ברק, יש לי שם המון חברים, יש להם משפחות מאוד גדולות".

עוד הוסיף: "בקורונה טבחו בהם, בדתיים, הייתי שותף לזה כי זה נעשה בחצרות שלי. ואמרתי 'לא עוד', אני הולך לעמוד ופשוט להגן עליהם".

תגיות:אביב גפןגרמניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה