חדשות בארץ

מהומות האריתראים בתל אביב: נעצר החשוד שתועד מחזיק באקדח

המשטרה איתרה ועצרה את החשוד, כעת הנשק ייבדק עקב חשד שנעשה בו שימוש לירות בפליטים, עקב יריבות פנימית ביניהם. 55 עצורים הועברו למעצר מנהלי לקראת גירוש

מעצר מתפרעים (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)מעצר מתפרעים (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

שוטרי מחוז ת"א עצרו היום (שלישי) נתין זר מאריתראה בחשד להחזקת אקדח בלתי חוקי במהלך ההתפרעויות ביום שבת. החשוד, בן 41, תועד מחזיק באקדח על ידי מצלמת אבטחה של חצר בית בתל אביב. הוא הועבר לחקירה בתחנת שר"ת ויובא בהמשך לביהמ"ש להארכת מעצרו. הנשק יילקח לבדיקה שתקבע אם נעשה בו שימוש במהומות.

משטרת ישראל ממשיכה בפעילות החקירה והמעצרים, אודות הפרות הסדר הקשות שאירעו במהלך השבת האחרונה. נעצרו שבעה חשודים במעורבות באירועי אלימות והם נכלאו להמשך חקירה.

במקביל, באישור השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, כ-50 מהאריתריאים החשודים במעורבות במהומות, ושמעצרם הוארך בבית משפט, הועברו למעצר מנהלי בכלא גבעון. משרד הפנים יחל כעת לבדוק את האפשרות לגרשם.

נזכיר כי המחלקה לחקירת שוטרים חוקרת את הירי שביצעו בשבת שוטרי מחוז תל אביב במתפרעים אריתראים וגרמו לפציעתם. גם המשטרה עורכת תחקיר פנימי משלה, ועל פיו מספר נפגעי הירי, 15, לא תואם למספר מיקרי הירי הבודדים עליהם דיווחו השוטרים. החשד: חלק מהמתפרעים היו חמושים בנשק והם שירו לעבר יריביהם.

בהתפרעות שהייתה בשבת נפצעו מעל ל-120 בני אדם, מתוכם כחמישים שוטרים. 55 מתפרעים נעצרו ומעצרם הוארך. הם חשודים בתקיפת שוטרים וגרימת נזק לעשרות חנויות בתל אביב.

נזכיר כי ההתפרעויות החלו לאחר שאריתראים החיים בישראל, מרביתם מבקשי מקלט שמעמדם טרם הוסדר, והרואים עצמם מתנגדים לממשל בארץ המוצא שלהם, התעמתו עם בני ארצם שהביעו הזדהות בממשלה האריתראית, וביקשו לקיים אירוע תמיכה בה. בין הצדדים היריבים התפתח עימות אלים, המשטרה נדרשה להתערב ולהפריד, ואז המתפרעים התעמתו באלימות עם המשטרה.

בעקבות המהומות החלה הממשלה בניסיון ליישם מהלך שיוביל להרחקה מהארץ של אלו המוגדרים מסורבי מקלט, או מסתננים לא חוקיים, וכן של אלו שנעצרו בגין ההתפרעויות.

תגיות:משטרהאריתראים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה