חדשות בעולם

תגידו שלום: רק 23% מהנוסעים אומרים "שלום" לנהג האוטובוס

במחקר ניסיוני שנערך באנגליה נמצא כי רק 23% מהנוסעים שעולים לאוטובוס מברכים את הנהג בברכת שלום. "זה נראה כמו משהו זניח, אבל זה משנה לי את כל המצב רוח", אמר אחד הנהגים

אא

מחקר חדש חשף נתון מצער – רק 23% מהנוסעים העולים לאוטובוס מברכים את הנהג בברכת שלום, ופחות מ-10% מהנוסעים עושים זאת כשהם יורדים מהאוטובוס.

את המחקר ערכו פסיכולוגים באוניברסיטת ססקט באנגליה במערכת התחבורה הציבורית לאורך תקופה ממושכת.

עורכי המחקר ציינו כי אם רק הנוסעים היו מברכים את הנהג לשלום, מצבו הבריאותי היה יכול להשתפר וזה היה גורם לו להיות שמח יותר. ועם זאת, רק אחד מתוך חמישה אנשים מצאו לנכון לעשות זאת.

ד"ר דנה פלורנטין, מומחית לרפואת משפחה בשירותי בריאות כללית, אומרת כי "הקשר בין הגוף לנפש הדוק, ומחקרים לאחרונה רק מתחילים להוכיח עד כמה בדידות חברתית, דיכאון וחרדה, קשורים למגוון גדול של מחלות 'פיזיות', כגון מחלות לב, מספר סוגי סרטן ומחלות זיהומיות", אומרת פלורנטין ומוסיפה כי "מחווה קטנה כמו חיוך, ברכת שלום או סתם התייחסות קטנה לשכנה במעלית תשפר את הבריאות של כולנו".

לדבריה, הפרויקט הניסיוני של החוקרים, שבוצע בשיתוף עם חברת התחבורה של לונדון, הראה כי שלטים קטנים יכולים לעודד נוסעים לברך את נהג האוטובוס ב 7% יותר. במהלך הניסוי, נתלו מספר שלטים קטנים באוטובוס, כאשר נכתב בהם: "מי יכול לומר שלום ראשון?" ו"תודה או שלום יכול לעשות לי את היום".

השלטים נתלו בתא הנהג וליד דלתות היציאה במעל 150 אוטובוסים בלונדון, וכתוצאה מכך, 30% מהנוסעים אמרו שלום לנהג האוטובוס, לעומת 23% באוטובוסים שבירכו את הנהג ללא השלטים. 

נהג אוטובוס ותיק אמר כי זה אומנם נראה כמו משהו זניח, אבל אם נוסע שעולה לאוטובוס אומר לו "תודה", זה יכול ממש לעזור: "זה משנה לי את כל המצב רוח, אני מרגיש שרואים אותי ומעריכים אותי".

ד"ר גיליאן סנדסטרום, מרצה בכיר באוניברסיטת סאסקס, אמר: "התוצאות האלה מרגשות מאחר והן מראות שאינטראקציות קטנות וזניחות לכאורה הן למעשה הרבה יותר משמעותיות עבור האנשים ממה שניתן היה להניח, והעובדה ששלט כאן שתלוי באוטובוס גרם לאנשים לשנות את ההתנהגות שלהם ולברך את הנהג לשלום, מעיד על כך שלמעשה אנשים רוצים קשרים חברתיים יותר ממה שהם בעצם מאפשרים לעצמם ביום יום".

הרב זמיר כהן - השער לאהבת ישראל ולשמירת הלשון. צפו

 

תגיות:מחקראוטובוסשלום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה