חדשות בארץ

מחאה בדרום: עשרות תלמידים הגיעו לבית הספר רכובים על גמלים

תלמידי בית הספר הבדואי בדרום הגיעו ברכיבה על חמורים וגמלים, זאת במחאה על אי פתיחת שנת הלימודים בעקבות חוסר בהסעות. יוזם המחאה: "קיבלתי החלטה להחזיר אותם 50-60 שנה אחורה ולקחת אותם בדרך שבה אבא שלי הלך פעם"

  • י"ט אלול התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הפתעה: עשרות תלמידים מבית ספר בדרום הפתיעו כשהגיעו הבוקר (שלישי) רכובים על גמלים וחמורים. מדובר בבית הספר הבדואי אל עזאזמה וואדי נעם, שם הלימודים לא מתקיימים מתחילת השנה בשל סכסוך שנוצר בין חברות ההסעות לבית הספר ולכן התלמידים נותרו בבתיהם.

יוזם המחאה עאטף אלולידי, הוא אב לארבעה. "המצב מאכזב מאוד, הילדים חיכו בהתרגשות לבית הספר. כשילד קטן שואל אותך למה הוא לא בבית ספר, מה אתה יכול לעשות? היום קיבלתי החלטה להחזיר אותם 50-60 שנה אחורה ולקחת אותם בדרך שבה אבא שלי הלך פעם. גרוע מאוד שזה המצב ב-2023", אמר בראיון ל"מעריב".

עוד הוא הוסיף: "כשפוגעים בילדים זה קו אדום, אם הם לא יקבלו את החינוך המגיע להם יהיה כאן מה שקוראים 'נגב פרוע' גם עוד 200 שנה. איך תהיה משילות אם אין אפילו בית ספר? הילדים צריכים את החינוך שלהם כדי לגדול טוב ולא להיות מתוסכלים. כשמביאים בתקשורת משהו רע על האוכלוסייה פה אומרים 'חמש דקות מבאר שבע', אבל חמש דקות מבאר שבע אין הסעות, זה הגיוני? כמה אפשר לסבול את הדבר הזה?".

חשוב לציין כי תלמידים בחינוך המיוחד ובגנים מהמועצה האזורית נווה מדבר נשארו גם הם בבתיהם לאחר שביטלו להם את ההסעות. "הנהגים הודיעו שפתחו בשביתה כי לא קיבלו תשלום מהמועצה", סיפרו ההורים.

תגיות:תלמידיםנגבגמלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה