חדשות בארץ

בעקבות עומס חום קיצוני שצפוי השבוע: משרד הבריאות פרסם שורת אזהרות

על אוכלוסיית הקשישים והחולים במחלות כרוניות, בפרט, להקפיד ולהימנע ככל האפשר מחשיפה לחום ולשמש. אין להשאיר תינוקות, ילדים, קשישים וחסרי ישע ברכב שאיננו ממוזג וללא השגחה

אילוסטרציה (צילום: Michael Giladi/Flash90)אילוסטרציה (צילום: Michael Giladi/Flash90)
אא

השירות המטאורולוגי פרסם היום (שני) כי החל מיום רביעי צפוי בישראל עומס חום קיצוני, שיתבטא במזג אוויר חם מהרגיל. בעקבות כך משרד הבריאות פרסם שורה של אזהרות לציבור, עם דגש על אוכלוסיית הקשישים, הילדים ועוד.

תחזית מזג האוויר צופה כי ביום רביעי יעשה חם מהרגיל עד שרבי, עומסי חום כבדים ישררו ברוב חלקי הארץ, בצהריים ינשבו רוחות צפוניות ערות לאורך מישור החוף. ביום חמישי עומסי חום יהיו כבדים יותר.

משרד הבריאות קורא לציבור הרחב, לאוכלוסיית הקשישים ולחולים במחלות כרוניות בפרט, להקפיד ולהימנע ככל האפשר מחשיפה לחום ולשמש, להימנע ממאמץ גופני שאינו הכרחי, להקפיד לשתות מים ולהימצא, ככל האפשר, במקומות ממוזגים. המלצה נוספת היא שנהגים יעצרו מידי פעם להתרעננות. לשוהים תחת כיפת השמיים מומלץ לחבוש כובע רחב שוליים, ללבוש בגדים בהירים ונוחים ולמרוח קרם הגנה.

אין להשאיר תינוקות, ילדים, קשישים וחסרי ישע ברכב שאיננו ממוזג וללא השגחה.

יש לשים לב כי בעומס חום תיתכן אפשרות לפתח מכת חום, המתרחשת כאשר הגוף לא מסוגל לקרר את עצמו בסביבה החמה. הסיכון לפתח מכת חום גבוה יותר בגיל המבוגר, בגילאי 0-4, בחולים במחלות לב וכלי דם, באנשים הסובלים מהשמנת יתר, בחולים במחלות כרוניות אחרות, במטופלים בתרופות מסוימות, ובעת מחלה חריפה או התייבשות.

עוד בהמלצות משרד הבריאות: לא לצאת לטיולים בטבע, אך במידה והחלטתם כן לצאת, יש לפעול בהתאם להמלצות הבאות: יש לעדכן אדם קרוב על יציאה לטיול ועל המסלול המתוכנן כדי שאם חלילה, יחול עיכוב במועד החזרה המתוכנן, ניתן יהיה לדעת על מצוקה אפשרית שהמטייל נתון בה. חובת הצטיידות במי שתיה ובצריכתם על פי המלצת גורמי הבריאות. 

תגיות:מזג אוויר קיצונימשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה