חם ברשת

אביב אלוש: "זה מה שתענו אם יגידו שאין לכם זכות לגור כאן"

"חוץ מלהסכים עם אדם כזה יש אופציה אחת כדי להוכיח את הקשר שלנו לארץ הזו, והיא להתחיל לספר את הסיפור שלנו", מסביר השחקן לעוקביו

  • י"ח אלול התשפ"ג
(צילום: מתוך אינסטגרם)(צילום: מתוך אינסטגרם)
אא

"ארץ ישראל, ארץ זבת חלב ודבש שכולנו כל כך אוהבים - אבל לא כולנו מבינים באמת את המשמעות שלה. אנחנו זכינו... וכל מי שגר פה, נולד פה וחי פה זכה בענק...". כך כותב השחקן אביב אלוש לעוקביו.

אלוש מדגיש כי "כמו תמיד עם הזכויות יש גם חובות". הוא מסביר כי "לאורך כל התורה החוקיות של החיים בארץ ישראל נפרשו בפנינו, אבל בפרשה הזו משה רבנו יורד לרזולוציות עמוקות יותר ומי שישכיל לקרוא את הפרשה יבין כמה החוקיות הזו נכונה ביחס לכל מה שעברנו בהיסטוריה שלנו, מה שאנחנו צריכים להבין וליישם - בעיקר עכשיו בתקופה בה אנחנו חיים".

אלוש מבהיר כי "אם כל אחד מאיתנו ייפגש עם אדם כלשהו בעולם שמכחיש את הקשר שלנו לארץ ישראל, שאין לנו שום זכות להיות פה ושזו לא המדינה שלנו - חוץ מלהסכים איתו יש אופציה אחת - כדי להוכיח את הקשר שלנו לארץ הזו והיא להתחיל לספר את הסיפור שלנו".

הוא יגיד: "באתם לכאן וכבשתם". ואנחנו נאמר: "חזרנו לכאן כי הוגלנו אחרי שהחריבו לנו את בית המקדש השני".

והוא ישאל: "ולפני זה מאיפה באתם?". ואנחנו נהיה חייבים לענות שגם חזרנו, שהיינו בגלות קצרה של 70 שנה אחרי שהחריבו לנו את בית המקדש הראשון. הוא שוב ישאל: "ולפני זה מאיפה?". ואנחנו נהיה חייבים לענות שהיינו פה שנים עוד לפני שקם בית המקדש, תקופות הנביאים והמלכים כמו שאול ודוד המלך.

"ואז הוא שוב ישאל 'איך הגעתם לפה'". ואנחנו נענה שהגענו ממצרים. "ואז הוא ישים אותנו בפינה: 'אז אתם בכלל ממצרים, אתם לא שייכים לארץ הזו'". נענה: "תקשיב, אנחנו ירדנו מהארץ הזו למצרים, שבעים נפש אנחנו בני ישראל (הבנים של יעקב)".

אחרי שהוא ישאל איך יעקב הגיע לשם, לפי אלוש נהיה חייבים לענות: "כי זו הארץ שהובטחה לאבא שלו יצחק ולסבא שלו, אברהם שהיה הראשון שהגיע אליה. הוא זה שקיבל אותה כירושה". הוא ישאל ממי הירושה ואז, ולפי אלוש נענה כך: "ירושה והבטחה מהבורא".

אלוש מסביר לסיום כי "אין גרסאות נוספות או אחרות, זה הסיפור שלנו. כדי להצדיק את קיומנו פה אין לנו ברירה אלא להחזיק בו להאמין בו, ללמוד וללמד אותו, לשנן אותו ולהעביר אותו הלאה לדורות הבאים... אחרת, אם אין סיפור ואין אמונה אין לנו שום שייכות ושום זכות על אדמות המדינה".

תגיות:אביב אלושארץ ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה